کارتریج چیست؟ کارتریج پرینتر جوهرافشان و لیزری

دیار
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1403
1402
1401
1399
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 119
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 16
تعداد اعضا : 98

آمار بازدید
بازدید امروز : 3084
بازدید دیروز : 4820
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 7906
بازدید ماه : 54854
بازدید سال : 679393
بازدید کلی : 2254997

اطلاعات شما
آی پی : 18.226.180.68
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



کارتریج چیست؟ کارتریج پرینتر جوهرافشان و لیزری


چه در خانه پرینتر داشته باشید و چه در محل کار از این دستگاه استفاده می کنید، در هر صورت، مهم است که با برخی از مهم ترین قسمت های این دستگاه آشنا شوید. یکی از ضروری ترین قطعات در هر چاپگر، کارتریج است. این قطعه قلب تپنده هر چاپگری است و عملکرد صحیح دستگاه ارتباط مستقیمی با سلامت و حتی نوع آن دارد. اگر با عملکرد این قطعه قابل مصرف و جداشدنی در چاپگر آشنا نیستید، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله به بررسی انواع کارتریج و نحوه عملکرد آن ها می پردازیم و کارتریج های پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان را به شما معرفی می کنیم.


کارتریج تونر چیست و چه کاربردی در چاپگر دارد؟

اگر به طور تصادفی از چند نفر بپرسید که معنی کارتریج چیست، اکثر آنها این قسمت را به عنوان جوهر یا ماده مسئول چاپ اسناد در چاپگر توضیح می دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، وقت آن رسیده که از شر این باورهای غلط خلاص شوید و ماهیت واقعی آن ها را بشناسید.

کارتریج در لغت به معنای ظرف استوانه ای است که جوهر یا مواد دیگری را در خود نگه می دارد و برای مکانیسم های مختلف استفاده می شود. این ظرف مورد استفاده در دستگاه های چاپ دقیقاً دارای چنین مفهومی است و مواد مورد استفاده برای انجام کارهای چاپ را در خود جای می دهد. البته این مورد در چاپگرهای مختلف ماهیت خاصی دارد که در قسمت های بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

بسته به نوع چاپگری که دارید، کارتریج چاپگر مقدار مشخصی جوهر یا تونر را در خود جای می دهد. در فرآیند چاپ، این مواد از طریق نازل یا درام بر روی کاغذ مورد نظر پخش شده و عملیات چاپ انجام می شود. تونر و کارتریج جوهر مورد استفاده در پرینترهای لیزری و جوهرافشان هر کدام دارای عملکردهای خاصی هستند که در ادامه به معرفی این کارکردها و مزایای آنها می پردازیم.

کارتریج حساس ترین و مهم ترین قسمت این نوع ماشین های اداری است که بسته به نوع چاپگر کارایی متفاوتی را ارائه می دهد. فرض کنید پرینترها به دو دسته جوهرافشان و لیزری تقسیم می شوند. چاپگر جوهر افشان فرآیند چاپ را از طریق انتشار رنگ بهبود می بخشد و چاپگرهای لیزری از تونر و فناوری لیزری برای آوردن اطلاعات به صفحه استفاده می کنند.


کارتریج جوهر در چاپگر جوهر افشان

قبل از اینکه به نحوه استفاده از کارتریج جوهر در چاپگر جوهرافشان بپردازیم، بد نیست ابتدا توضیح مختصری در مورد نوع چاپگر ارائه کنیم. چاپگرهای جوهرافشان همانطور که از نامشان پیداست از جوهر برای چاپ استفاده می کنند. این جوهر بدون تماس مستقیم با کاغذ روی سطح پخش می شود و فایل مورد نظر را با کیفیت خوب روی کاغذ چاپ می کند. جوهرهای جوهر افشان فرموله شده با رنگ یا پیگمنت در رنگ یا مشکی در دسترس مصرف کنندگان هستند.

در واقع کارتریج جوهر افشان محفظه نگهداری جوهر مورد استفاده در این نوع چاپگرها است. این مدل از یک سر و مجموعه ای از نازل ها تشکیل شده است که بر روی این سر قرار گرفته اند و جوهر را روی سند می پاشند. همانطور که در بخش قبل صحبت کردیم، جوهر مورد استفاده در چاپگرهای جوهرافشان دارای رنگ یا رنگدانه است. بنابراین جوهر جوهر نیز به دو دسته «رنگ» و «رنگ» تقسیم می شود:


رنگدانه: رنگ در این نوع از رنگدانه تشکیل شده است.

رنگ: جوهر حاوی محلول رنگی است.

از نظر نحوه پاشش جوهر بر روی سند نیز به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

گرما: در این نوع یک چیز داغ در کارتریج وجود دارد که جوهر را گرم می کند و سپس آن را به سند می دمد.

پیزوالکتریک: در این مدل از کریستال های پیزوالکتریک در نازل ها استفاده می شود که وظیفه کنترل جریان جوهر روی کاغذ را بر عهده دارند.

مزایای کارتریج جوهر

اکنون که با کارتریج چاپگر جوهرافشان و نحوه عملکرد آن آشنا شدید، وقت آن است که به معرفی مزایای این قطعه بپردازیم. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

آنها قیمت مناسبی دارند و گزینه ای اقتصادی برای استفاده خانگی در نظر گرفته می شوند.

جوهر چاپ شده روی کاغذ برای خشک شدن نیازی به حرارت ندارد.

اسناد چاپ شده توسط آنها کیفیت بسیار خوبی دارد.

تونر پرینتر لیزری یا کارتریج لیزری

با پیشرفت علم و فناوری، دنیای چاپ نیز با تغییرات عمده ای مواجه است. یکی از این رویدادهای مهم که تأثیر بسزایی در فرآیند چاپ یک سازمان داشت، معرفی پرینترهای لیزری به بازار بود. در سال 1975 نسل اول پرینترهای لیزری وارد بازار شدند و توانستند با ویژگی ها و عملکرد استثنایی خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. پرینترهای لیزری موجود در بازار، نسل پیشرفته پرینترهای لیزری قدیمی با ویژگی های بسیار کاربردی و منحصر به فرد هستند.



کارتریج تونر چیست؟

مخزنی که مواد چاپ مورد نیاز را در پرینترهای لیزری ذخیره می کند، کارتریج نیز نامیده می شود. اما این نوع که برای کاربران به عنوان کارتریج تونر نیز شناخته می شود، ماده بسیار متفاوتی را ذخیره می کند. مواد ذخیره شده در آن تونر نام دارد که در واقع ترکیبی از پلی استر، اکسید آهن و کربن است. این پودر فشرده از طریق قطعه ای به نام "درام" به کاغذ منتقل می شود. به عبارت دیگر این نوع تونر دارای بار منفی است و به همین دلیل به کاغذهایی که بار مثبت دارند می چسبد و چاپ انجام می شود.

مزایای کارتریج تونر

در ادامه به معرفی چند مزیت مهم کارتریج های چاپ لیزری می پردازیم که آن ها را در بازار بسیار مطلوب کرده است.

سرعت چاپ بسیار بالا

امکان شارژ

ارتفاع چاپ

عمر طولانی تر از نوع جوهر

البته باید به یاد داشته باشید که کارتریج های لیزری و چاپگرهای لیزری جوهرافشان به طور کلی گران تر هستند. به همین دلیل این دستگاه ها بهترین انتخاب برای ادارات و سازمان هایی هستند که روزانه به حجم زیادی از چاپ نیاز دارند.



کارتریج استارت چیست؟

مانند کارتریج اصلی این شرکت است، با این تفاوت که از یک بار کامل کوچکتر است و تونر کمتری در مخزنش دارد. استارت معمولاً هنگام خرید چاپگر تهیه می شود و همانطور که از نام آن پیداست برای راه اندازی چاپگر توسط سازنده در چاپگر قرار می گیرد و چون مخزن تونر کاملاً بارگیری نشده است ظرفیت چاپ کمتری دارد اما می تواند قابلیت شارژ مجدد و افزودن تونر را دارد و می توان آن را چندین بار شارژ و استفاده کرد. بنابراین، توصیه می شود یک چاپگر با کارتریج استارت اصلی خریداری کنید و پس از تمام شدن تونر آن را شارژ کنید.

لازم به ذکر است که برخی از فروشندگان تونر استارت را از دستگاه های چاپگر حذف می کنند و قیمت چاپگر را کمی پایین تر تخمین می زنند. اگر چاپگر بدون آن بخرید، باید طرح یا رنگ های اصلی را با قیمت بالاتری خریداری کنید و در این صورت قیمت چاپگر بالاتر خواهد بود.



چه زمانی باید کارتریج چاپ را تعویض کرد؟

در حال حاضر کارتریج های جوهرافشان آبی، مشکی، سفید و قرمز در بازار موجود است و افراد می توانند در صورت نیاز آنها را خریداری کنند. اما مهمترین نکته در مورد این برنامه نگهداری و تعویض است. در واقع با توجه به اهمیت این قسمت مهم، نکات زیادی برای حفظ آنها وجود دارد.

برای مثال، ممکن است چندین بار پیام کم جوهر را در چاپگر خود دیده باشید. این پیام به شما می گوید زمان تعویض آن فرا رسیده است. در واقع توصیه ما این است که اگر خطاها و مشکلات زیادی در چاپگر وجود دارد، به سراغ تعویض کارتریج بروید. یعنی اگر فقط رنگ چاپگر از بین رفته باشد، کافی است جوهر را دوباره پر کنید و فریمور دستگاه را به روز کنید تا به آنچه می خواهید برسید. در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.



روش نگهداری کارتریج چاپگر

کارتریج ها منبع اصلی جوهر چاپگرها هستند و وجود هر گونه مشکل و آسیب می تواند عملکرد چاپگر را مختل کند. بنابراین، آنها باید به بهترین شکل ممکن نگهداری شوند. در واقع، اگر جوهر تمام شود، درمان نشود، به سرعت خشک می شود و قابل پر نمی شود و هزینه ای دو برابر برای شما دارد. در زیر برخی از بهترین راه های موجود برای نگهداری آنها را معرفی می کنیم.

روش اول:

اگر با چاپگرهای جوهر افشان کار می کنید، باید بدانید که این جوهر است که چاپ می کند. به همین دلیل سر و سوراخ های او همیشه جوهر است. اگر از دستگاه استفاده نکنید، این جوهر خشک می شود و سوراخ های کارتریج را مسدود می کند. برای جلوگیری از چنین مشکلی؛ همیشه آن را با جوهر پر کنید.

روش دوم:

هرگز کارتریج را در جای گرم نگهداری نکنید. این باعث می شود هوا در داخل منبسط شود و نشت کند. اگر از مخزن استفاده می کنید، باید بدانید که به دلیل عملکرد چاپگر، مقداری جوهر در ناحیه سر جمع می شود. بنابراین، برای بهبود کیفیت چاپ، توصیه می شود هد را ماهی یک بار یا بعد از هر 100 صفحه چاپ شده روی دستمال مرطوب قرار دهید تا جوهر باقی مانده پاک شود.

راه سوم:

هنگامی که کارتریج را در چاپگر قرار می دهید، باید توجه کامل داشته باشید. زیرا نباید به پین های داخل چاپگر و تراشه طلایی داخل آن آسیب برساند. در صورت تصادف یا آسیب، مدار قطع می شود و اتصال بین چاپگر و کارتریج قطع می شود.


نکاتی که باید قبل از خرید کارتریج چاپگر بدانید

انواع مختلفی از کارتریج ها در بازار موجود است، اما چگونه بهترین محصول را برای چاپگر خود انتخاب می کنید؟ در اینجا ما یک راهنمای کامل در این مورد به شما ارائه می دهیم:

نوع و مدل چاپگر خود را بررسی کنید

پرینترها بسته به نوع خود کارتریج های مخصوص به خود را دارند (لیزری یا جوهرافشان) و باید به دستگاه های سازگار مراجعه کنید. از طرف دیگر، نباید بین مدل های مختلف چاپگر تفاوتی وجود داشته باشد. معمولاً هنگام خرید چاپگر، یک دفترچه راهنمای دستورالعمل در اختیار شما قرار می گیرد که حاوی اطلاعاتی در مورد کارتریج های سازگار با دستگاه شما است. حتی اگر این دفترچه راهنما را ندارید، نگران نباشید، بازدید از وب سایت سازنده چاپگر اطلاعات کاملی در مورد آن در اختیار شما قرار می دهد.


به رنگ چاپ دقت کنید

دومین موردی که در خرید کارتریج چاپگر باید به آن توجه کنید نوع رنگ آن است. در مورد پرینترهای لیزری سیاه و سفید، این گزینه بسیار آسان است، زیرا چاپگرها فقط از انواع خاصی از کارتریج ها پشتیبانی می کنند و برای یافتن مدل های مناسب برای چاپگر خود فقط یک جستجوی کوتاه در اینترنت لازم است.

این مشکل به ویژه در پرینترهای لیزری رایج است. زیرا باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، چه نوع کاغذی را می خواهید چاپ کنید، پس مهم است که شماره مربوط به کارتریج را پیدا کنید. به عنوان مثال چاپگرهای HP، شماره کارتریج آنها با حرف A شروع می شود.


به کیفیت توجه کنید

امروزه کارتریج های موجود در بازار به سه دسته با کیفیت، اصلی، طرح اصلی و معمولی تقسیم می شوند. خب همونطور که حدس میزنید نوع اصلی تولید کننده اصلی هست، کارتریج های طرح اصلی (سازگار) از نظر کیفیت به اصل نزدیک هستن ولی سازنده های مختلفی دارن. از این رو، آنها هنوز هم ارزان تر هستند. قیمت پایین و نزدیک بودن به همان نوع اصلی عاملی است که افراد را به خرید طرح اصلی ترجیح می دهد. البته برای اینکه به چاپگر خود آسیبی نرسد توصیه می کنیم برای خرید کارتریج طرح اصلی به یک شرکت معتبر و معتبر مراجعه کنید.


به برند توجه کنید

چاپگرهای سامسونگ، کانن و اچ پی این روزها از جمله برندهای محبوب در صنعت هستند که هر کدام کارتریج های مخصوص به خود را برای دستگاه های خود تولید می کنند. البته خرید نسخه اصلی این محصولات از نظر کیفیت و کارایی بسیار بهتر است. اگر چاپگر شما سامسونگ است، توصیه می شود کارتریج های برند HP را خریداری نکنید. زیرا گاهی اوقات این ناهماهنگی پاسخگوی نیاز کاربران نیست.


مراقب چاپگر خود باشید

در برخی از شرکت ها، چاپگر یکی از مهم ترین ماشین های اداری است که چندین بار در روز استفاده می شود. بنابراین، قطعات را دست کم نگیرید و زمانی که نیاز به تعویض دارید، به سراغ بهترین محصولات بروید. شاید هر چه کیفیت کارتریج های استفاده شده در چاپگر بالاتر باشد، خروجی بهتری خواهد داشت.

اگر برای خرید، تعویض یا پر کردن مجدد جعبه چاپگر خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات کامل تری در این زمینه به شما خواهند داد.



آخرین کلمه

مطالب ذکر شده در این مقاله اطلاعات کلی در مورد چاپگرهای جوهرافشان و لیزری و مزایای هر کدام را در اختیار شما قرار می دهد. اما در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه، حتما مقالات مرتبط را مشاهده کرده یا با همکاران ما تماس بگیرید. برای دریافت کارتریج پرینتر خود و مشاهده قیمت می توانید از طریق لینک زیر به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر: https://avafarhang.com/cartridge-meaning/


چه در خانه پرینتر داشته باشید و چه در محل کار از این دستگاه استفاده می کنید، در هر صورت، مهم است که با برخی از مهم ترین قسمت های این دستگاه آشنا شوید. یکی از ضروری ترین قطعات در هر چاپگر، کارتریج است. این قطعه قلب تپنده هر چاپگری است و عملکرد صحیح دستگاه ارتباط مستقیمی با سلامت و حتی نوع آن دارد. اگر با عملکرد این قطعه قابل مصرف و جداشدنی در چاپگر آشنا نیستید، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله به بررسی انواع کارتریج و نحوه عملکرد آن ها می پردازیم و کارتریج های پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان را به شما معرفی می کنیم.


کارتریج تونر چیست و چه کاربردی در چاپگر دارد؟

اگر به طور تصادفی از چند نفر بپرسید که معنی کارتریج چیست، اکثر آنها این قسمت را به عنوان جوهر یا ماده مسئول چاپ اسناد در چاپگر توضیح می دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، وقت آن رسیده که از شر این باورهای غلط خلاص شوید و ماهیت واقعی آن ها را بشناسید.

کارتریج در لغت به معنای ظرف استوانه ای است که جوهر یا مواد دیگری را در خود نگه می دارد و برای مکانیسم های مختلف استفاده می شود. این ظرف مورد استفاده در دستگاه های چاپ دقیقاً دارای چنین مفهومی است و مواد مورد استفاده برای انجام کارهای چاپ را در خود جای می دهد. البته این مورد در چاپگرهای مختلف ماهیت خاصی دارد که در قسمت های بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

بسته به نوع چاپگری که دارید، کارتریج چاپگر مقدار مشخصی جوهر یا تونر را در خود جای می دهد. در فرآیند چاپ، این مواد از طریق نازل یا درام بر روی کاغذ مورد نظر پخش شده و عملیات چاپ انجام می شود. تونر و کارتریج جوهر مورد استفاده در پرینترهای لیزری و جوهرافشان هر کدام دارای عملکردهای خاصی هستند که در ادامه به معرفی این کارکردها و مزایای آنها می پردازیم.

کارتریج حساس ترین و مهم ترین قسمت این نوع ماشین های اداری است که بسته به نوع چاپگر کارایی متفاوتی را ارائه می دهد. فرض کنید پرینترها به دو دسته جوهرافشان و لیزری تقسیم می شوند. چاپگر جوهر افشان فرآیند چاپ را از طریق انتشار رنگ بهبود می بخشد و چاپگرهای لیزری از تونر و فناوری لیزری برای آوردن اطلاعات به صفحه استفاده می کنند.


کارتریج جوهر در چاپگر جوهر افشان

قبل از اینکه به نحوه استفاده از کارتریج جوهر در چاپگر جوهرافشان بپردازیم، بد نیست ابتدا توضیح مختصری در مورد نوع چاپگر ارائه کنیم. چاپگرهای جوهرافشان همانطور که از نامشان پیداست از جوهر برای چاپ استفاده می کنند. این جوهر بدون تماس مستقیم با کاغذ روی سطح پخش می شود و فایل مورد نظر را با کیفیت خوب روی کاغذ چاپ می کند. جوهرهای جوهر افشان فرموله شده با رنگ یا پیگمنت در رنگ یا مشکی در دسترس مصرف کنندگان هستند.

در واقع کارتریج جوهر افشان محفظه نگهداری جوهر مورد استفاده در این نوع چاپگرها است. این مدل از یک سر و مجموعه ای از نازل ها تشکیل شده است که بر روی این سر قرار گرفته اند و جوهر را روی سند می پاشند. همانطور که در بخش قبل صحبت کردیم، جوهر مورد استفاده در چاپگرهای جوهرافشان دارای رنگ یا رنگدانه است. بنابراین جوهر جوهر نیز به دو دسته «رنگ» و «رنگ» تقسیم می شود:


رنگدانه: رنگ در این نوع از رنگدانه تشکیل شده است.

رنگ: جوهر حاوی محلول رنگی است.

از نظر نحوه پاشش جوهر بر روی سند نیز به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

گرما: در این نوع یک چیز داغ در کارتریج وجود دارد که جوهر را گرم می کند و سپس آن را به سند می دمد.

پیزوالکتریک: در این مدل از کریستال های پیزوالکتریک در نازل ها استفاده می شود که وظیفه کنترل جریان جوهر روی کاغذ را بر عهده دارند.

مزایای کارتریج جوهر

اکنون که با کارتریج چاپگر جوهرافشان و نحوه عملکرد آن آشنا شدید، وقت آن است که به معرفی مزایای این قطعه بپردازیم. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

آنها قیمت مناسبی دارند و گزینه ای اقتصادی برای استفاده خانگی در نظر گرفته می شوند.

جوهر چاپ شده روی کاغذ برای خشک شدن نیازی به حرارت ندارد.

اسناد چاپ شده توسط آنها کیفیت بسیار خوبی دارد.

تونر پرینتر لیزری یا کارتریج لیزری

با پیشرفت علم و فناوری، دنیای چاپ نیز با تغییرات عمده ای مواجه است. یکی از این رویدادهای مهم که تأثیر بسزایی در فرآیند چاپ یک سازمان داشت، معرفی پرینترهای لیزری به بازار بود. در سال 1975 نسل اول پرینترهای لیزری وارد بازار شدند و توانستند با ویژگی ها و عملکرد استثنایی خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. پرینترهای لیزری موجود در بازار، نسل پیشرفته پرینترهای لیزری قدیمی با ویژگی های بسیار کاربردی و منحصر به فرد هستند.



کارتریج تونر چیست؟

مخزنی که مواد چاپ مورد نیاز را در پرینترهای لیزری ذخیره می کند، کارتریج نیز نامیده می شود. اما این نوع که برای کاربران به عنوان کارتریج تونر نیز شناخته می شود، ماده بسیار متفاوتی را ذخیره می کند. مواد ذخیره شده در آن تونر نام دارد که در واقع ترکیبی از پلی استر، اکسید آهن و کربن است. این پودر فشرده از طریق قطعه ای به نام "درام" به کاغذ منتقل می شود. به عبارت دیگر این نوع تونر دارای بار منفی است و به همین دلیل به کاغذهایی که بار مثبت دارند می چسبد و چاپ انجام می شود.

مزایای کارتریج تونر

در ادامه به معرفی چند مزیت مهم کارتریج های چاپ لیزری می پردازیم که آن ها را در بازار بسیار مطلوب کرده است.

سرعت چاپ بسیار بالا

امکان شارژ

ارتفاع چاپ

عمر طولانی تر از نوع جوهر

البته باید به یاد داشته باشید که کارتریج های لیزری و چاپگرهای لیزری جوهرافشان به طور کلی گران تر هستند. به همین دلیل این دستگاه ها بهترین انتخاب برای ادارات و سازمان هایی هستند که روزانه به حجم زیادی از چاپ نیاز دارند.



کارتریج استارت چیست؟

مانند کارتریج اصلی این شرکت است، با این تفاوت که از یک بار کامل کوچکتر است و تونر کمتری در مخزنش دارد. استارت معمولاً هنگام خرید چاپگر تهیه می شود و همانطور که از نام آن پیداست برای راه اندازی چاپگر توسط سازنده در چاپگر قرار می گیرد و چون مخزن تونر کاملاً بارگیری نشده است ظرفیت چاپ کمتری دارد اما می تواند قابلیت شارژ مجدد و افزودن تونر را دارد و می توان آن را چندین بار شارژ و استفاده کرد. بنابراین، توصیه می شود یک چاپگر با کارتریج استارت اصلی خریداری کنید و پس از تمام شدن تونر آن را شارژ کنید.

لازم به ذکر است که برخی از فروشندگان تونر استارت را از دستگاه های چاپگر حذف می کنند و قیمت چاپگر را کمی پایین تر تخمین می زنند. اگر چاپگر بدون آن بخرید، باید طرح یا رنگ های اصلی را با قیمت بالاتری خریداری کنید و در این صورت قیمت چاپگر بالاتر خواهد بود.



چه زمانی باید کارتریج چاپ را تعویض کرد؟

در حال حاضر کارتریج های جوهرافشان آبی، مشکی، سفید و قرمز در بازار موجود است و افراد می توانند در صورت نیاز آنها را خریداری کنند. اما مهمترین نکته در مورد این برنامه نگهداری و تعویض است. در واقع با توجه به اهمیت این قسمت مهم، نکات زیادی برای حفظ آنها وجود دارد.

برای مثال، ممکن است چندین بار پیام کم جوهر را در چاپگر خود دیده باشید. این پیام به شما می گوید زمان تعویض آن فرا رسیده است. در واقع توصیه ما این است که اگر خطاها و مشکلات زیادی در چاپگر وجود دارد، به سراغ تعویض کارتریج بروید. یعنی اگر فقط رنگ چاپگر از بین رفته باشد، کافی است جوهر را دوباره پر کنید و فریمور دستگاه را به روز کنید تا به آنچه می خواهید برسید. در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.



روش نگهداری کارتریج چاپگر

کارتریج ها منبع اصلی جوهر چاپگرها هستند و وجود هر گونه مشکل و آسیب می تواند عملکرد چاپگر را مختل کند. بنابراین، آنها باید به بهترین شکل ممکن نگهداری شوند. در واقع، اگر جوهر تمام شود، درمان نشود، به سرعت خشک می شود و قابل پر نمی شود و هزینه ای دو برابر برای شما دارد. در زیر برخی از بهترین راه های موجود برای نگهداری آنها را معرفی می کنیم.

روش اول:

اگر با چاپگرهای جوهر افشان کار می کنید، باید بدانید که این جوهر است که چاپ می کند. به همین دلیل سر و سوراخ های او همیشه جوهر است. اگر از دستگاه استفاده نکنید، این جوهر خشک می شود و سوراخ های کارتریج را مسدود می کند. برای جلوگیری از چنین مشکلی؛ همیشه آن را با جوهر پر کنید.

روش دوم:

هرگز کارتریج را در جای گرم نگهداری نکنید. این باعث می شود هوا در داخل منبسط شود و نشت کند. اگر از مخزن استفاده می کنید، باید بدانید که به دلیل عملکرد چاپگر، مقداری جوهر در ناحیه سر جمع می شود. بنابراین، برای بهبود کیفیت چاپ، توصیه می شود هد را ماهی یک بار یا بعد از هر 100 صفحه چاپ شده روی دستمال مرطوب قرار دهید تا جوهر باقی مانده پاک شود.

راه سوم:

هنگامی که کارتریج را در چاپگر قرار می دهید، باید توجه کامل داشته باشید. زیرا نباید به پین های داخل چاپگر و تراشه طلایی داخل آن آسیب برساند. در صورت تصادف یا آسیب، مدار قطع می شود و اتصال بین چاپگر و کارتریج قطع می شود.


نکاتی که باید قبل از خرید کارتریج چاپگر بدانید

انواع مختلفی از کارتریج ها در بازار موجود است، اما چگونه بهترین محصول را برای چاپگر خود انتخاب می کنید؟ در اینجا ما یک راهنمای کامل در این مورد به شما ارائه می دهیم:

نوع و مدل چاپگر خود را بررسی کنید

پرینترها بسته به نوع خود کارتریج های مخصوص به خود را دارند (لیزری یا جوهرافشان) و باید به دستگاه های سازگار مراجعه کنید. از طرف دیگر، نباید بین مدل های مختلف چاپگر تفاوتی وجود داشته باشد. معمولاً هنگام خرید چاپگر، یک دفترچه راهنمای دستورالعمل در اختیار شما قرار می گیرد که حاوی اطلاعاتی در مورد کارتریج های سازگار با دستگاه شما است. حتی اگر این دفترچه راهنما را ندارید، نگران نباشید، بازدید از وب سایت سازنده چاپگر اطلاعات کاملی در مورد آن در اختیار شما قرار می دهد.


به رنگ چاپ دقت کنید

دومین موردی که در خرید کارتریج چاپگر باید به آن توجه کنید نوع رنگ آن است. در مورد پرینترهای لیزری سیاه و سفید، این گزینه بسیار آسان است، زیرا چاپگرها فقط از انواع خاصی از کارتریج ها پشتیبانی می کنند و برای یافتن مدل های مناسب برای چاپگر خود فقط یک جستجوی کوتاه در اینترنت لازم است.

این مشکل به ویژه در پرینترهای لیزری رایج است. زیرا باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، چه نوع کاغذی را می خواهید چاپ کنید، پس مهم است که شماره مربوط به کارتریج را پیدا کنید. به عنوان مثال چاپگرهای HP، شماره کارتریج آنها با حرف A شروع می شود.


به کیفیت توجه کنید

امروزه کارتریج های موجود در بازار به سه دسته با کیفیت، اصلی، طرح اصلی و معمولی تقسیم می شوند. خب همونطور که حدس میزنید نوع اصلی تولید کننده اصلی هست، کارتریج های طرح اصلی (سازگار) از نظر کیفیت به اصل نزدیک هستن ولی سازنده های مختلفی دارن. از این رو، آنها هنوز هم ارزان تر هستند. قیمت پایین و نزدیک بودن به همان نوع اصلی عاملی است که افراد را به خرید طرح اصلی ترجیح می دهد. البته برای اینکه به چاپگر خود آسیبی نرسد توصیه می کنیم برای خرید کارتریج طرح اصلی به یک شرکت معتبر و معتبر مراجعه کنید.


به برند توجه کنید

چاپگرهای سامسونگ، کانن و اچ پی این روزها از جمله برندهای محبوب در صنعت هستند که هر کدام کارتریج های مخصوص به خود را برای دستگاه های خود تولید می کنند. البته خرید نسخه اصلی این محصولات از نظر کیفیت و کارایی بسیار بهتر است. اگر چاپگر شما سامسونگ است، توصیه می شود کارتریج های برند HP را خریداری نکنید. زیرا گاهی اوقات این ناهماهنگی پاسخگوی نیاز کاربران نیست.


مراقب چاپگر خود باشید

در برخی از شرکت ها، چاپگر یکی از مهم ترین ماشین های اداری است که چندین بار در روز استفاده می شود. بنابراین، قطعات را دست کم نگیرید و زمانی که نیاز به تعویض دارید، به سراغ بهترین محصولات بروید. شاید هر چه کیفیت کارتریج های استفاده شده در چاپگر بالاتر باشد، خروجی بهتری خواهد داشت.

اگر برای خرید، تعویض یا پر کردن مجدد جعبه چاپگر خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات کامل تری در این زمینه به شما خواهند داد.



آخرین کلمه

مطالب ذکر شده در این مقاله اطلاعات کلی در مورد چاپگرهای جوهرافشان و لیزری و مزایای هر کدام را در اختیار شما قرار می دهد. اما در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه، حتما مقالات مرتبط را مشاهده کرده یا با همکاران ما تماس بگیرید. برای دریافت کارتریج پرینتر خود و مشاهده قیمت می توانید از طریق لینک زیر به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر: https://avafarhang.com/cartridge-meaning/


تعداد بازديد : 10924 ا تاریخ: شنبه 26 فروردين 1402 ساعت: 10:54 ا نویسنده: ا


بخش نظرات این مطلب



صفحات سایت

تعداد صفحات : 11

ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران