انتخاب دیوار بزرگ گرگان

دیار
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1403
1402
1401
1399
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 110
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 15
تعداد اعضا : 92

آمار بازدید
بازدید امروز : 1508
بازدید دیروز : 3057
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 19569
بازدید ماه : 118087
بازدید سال : 612643
بازدید کلی : 2188247

اطلاعات شما
آی پی : 3.19.27.178
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



انتخاب دیوار بزرگ گرگان

محلی های رامسر به این قلعه مرکو می گویند. میزان بارش برف در گردنه حیران زیاد است و این منطقه با اولین برف زمستانی که می بارد، سفیدپوش شده و جلوه ای زیبا به خود می گیرد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گردنه حیران، دشت بابونه است که در فصل های بهار و تابستان جلوه ای زیبا و دیدنی به خود می گیرد. فصل زمستان اولسبلنگاه بسیار سرد و گاهی برفی است و باعث میشود جاده پرپیچوخم و شیبدار آن کمی خطرناک باشد. سرازیر شدن آن از بالا به پایین باعث شکل گرفتن سنگ های زیادی در پایین این آبشار شده است. در این منطقه احتمال گم شدن در جنگل کم نیست. دشت وسعی از گل های زنبق و شقایق و کوهستان های مرتفع که به احتمال زیاد قله آن ها پوشیده از برف است. در کنار جنگل های انبوه، کوهستان های مرتفع، رودخانه های خروشان، دریاچه های زیبا و دست نخورده و … کمتر کسی در ایران وجود دارد که دست کم یک بار، تجربه سوار شدن به تله کابین را نداشته باشد. آستارا با جاذبه های دیدنی بکر و بی نظیر خود مانند کوه ها، جنگل ها، دریا، برکه ها و تالاب ها و همچنین بناهای تاریخی متعدد، یکی از معروف ترین شهرهای شمالی ایران برای مسافرت و گردشگری است. این روستا در منطقه ای با همین نام قرار دارد که یکی از زیباترین و چشم نوازترین مناطق دیدنی در شمال کشور است که گردنه حیران را نیز شامل می شود. ییلاق دیلمان که در استان گیلان قرار گرفته است، از بهترین ییلاقات شمال ایران بوده که آرامشی خاص در آن حکم فرماست.

Report: Qatar to outperform Gulf peers during economic slowdown - Doha News Qata از ترکیب این قلعهها با دیوار بزرگ گرگان، یک سیستم دفاعی بسیار بزرگ تشکیل میشد که اجازه ورود هیچ دشمی را به مرز ایران نمیداد. بیدار شدن با صدای پرندگان و گلههای گوسفند، تماشای جنبوجوش مردم روستایی که دامهای خود را به چراگاه برده و برای ادامه زندگی تلاش میکنند، غرق شدن در اقیانوس ابر و آرامش حاصل از سکوت این منطقه، باعث میشود تنشهای زندگی عادی خود را فراموش کرده و دیدگاه متفاوتی نسبت به دغدغههای خود پیدا کنید. در ارتفاعات بالاتر اولسبلنگاه، ییلاق دیگری به نام سوئه چاله وجود دارد که پیشنهاد میکنیم اگر فرصت داشتید از آن نیز دیدن کنید. دریاچه خلشکوه در ارتفاع ۱۹۶۲ متری از سطح دریا در قسمت شمال غربی روستای کلیشم و روستای خرمکوه واقع شده است. علت نام گذاری این روستا این بوده که رفت و آمد به این منطقه به علت ارتفاع بالای ییلاق بسیار دشوار بوده است. در کتاب زیده التواریخ از این قلعه سخن به میان آمده است. در منطقه سوادرکوه که پل ورسک بیش از هر چیزی در آن منطقه شهرت دارد، آثار و بقایای قلعه های بسیاری دیده می شود که با توجه به آب و هوای مرطوب چیز زیادی از آن باقی نمانده است. ارتفاع آبشار چلندر از سطح دریا حدود ۱۴۰ متر است که بسیاری از گردشگران در فصلهای گرم سال به بازدید از این آبشار میآیند تا از هوای معتدل و مرطوب در کنار جنگلهای سر سبز استفاده کنند.

ارتفاع این قلعه ۱۸۵۰ متر بوده که بر بلندای کوه شیندان که در منطقه حیران و جاده آستارا به اردبیل، قرار دارد، واقع شده است. عبور کردن از داخل جنگل های زیبای هیرکانی و بازدید از دره پایین گردنه حیران که در سوی دیگر آن، رود مرزی ایران و آذربایجان عبور می کند، جذابیت و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد که برای افراد زیادی لذت بخش است. اغلب غارهای شناخته شده در ایران دهانهای کوچک و بیشترشان در اثر جریان آب ساخته شدهاند. رودخانه قلاشی: بدون شک در زمان پیاده روی در جنگل زیبای النگدره، صدای جریان آب به گوشتان خواهد خورد و طراوت و خنکی آن را نیز حس خواهید کرد. به دلیل نبود آنتن موبایل در مازیچال، پیش از سفر، اطلاعات سفر خود را در اختیار یکی از نزدیکان بگذارید و بر روی برقراری ارتباط با دیگران حساب باز نکنید. درصورتی که قصد اقامت و اتراق شبانهروزی در طبیعت را دارید؛ پیشنهاد می کنیم از همراه داشتن چادر، کیسهخواب، لباس گرم و زیرانداز غافل نشوید؛ همچنین داشتن یک دوربین عکاسی یا موبایل برای ثبت و ضبط زیباییهای این مکان ضرورت دارد. توجه داشته باشید که افرادی که در فصل سرما به این منطقه سفر می کنند، با وجود خلوت بودن جاده و عدم وجود ترافیک، ممکن است با بارش های سنگین برف و یخبندان جاده مواجه شوید.

همان طور که گردنه حیران و طبیعت بی نظریش در فضل های بخار و تابستان جذاب و دیدنی است، فصل زمستان بسیار زیبایی هم داشته و جذابیت های زیادی هم برای گردشگران دارد. به دلیل زیبایی منحصر به فرد این منطقه، گردشگران زیادی علاقه به شب مانی در این طبیعت بکر دارند، به همین دلیل اجاره کلبه و خانههای چوبی با سبک روستایی نیز بخشی از درآمد مردم این منطقه است. اگر قصد سفر به اولسبلنگاه را دارید میتوانید برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه از سایت اتاقک کمک بگیرید. دره پایین این آبشار در بهار زیباترین چشماندازهای طبیعی را دارد و حجم آب آبشار لوه نیز در این زمان به بیشترین مقدار خود میرسد. چشمهها و رودخانههای پرآب زیستگاههای امن در دوسوی این دره زیبا طراوت و جذابیت آنرا دوچندان کرده است. یکی از روستاهای توریستی و سرسبز در شمال شرق کشور که تفرجگاهی زیبا در نزدیکی گرگان محسوب می شود؛ روستای تاریخی زیارت است. یکی دیگر از شهرهای توریستی استان گیلان، شهر زیبای ماسال است که سالانه مسافران زیادی از آن بازدید می کنند. شهر ماسال را می توان تحت عنوان یک منطقه توریستی و گردشگری معرفی کرد که علاقه مندان زیادی دارد. قله ها و ارتفاعات بلندی در طبیعت روستای جواهرده وجود دارند که از بهترین طبیعت ها برای کوهنوردان و یا علاقه مندان به کوهنوردی محسوب می شوند. در رستوران کاج فقط غذاهای محلی و ایرانی با بهترین کیفیت سرو میشود. جنگل دو هزار و همینطور جنگل سه هزار از جمله جنگل های جذاب و دیدنی شمال هستند که فاصله کمی نیز با جنگل دالخانی دارند و بهتر است در مسیر خود به آنها نیز سر بزنید. بر فراز شمال غرب و 27 کیلومتری شهر ماسال، یکی از بهترین ییلاقات شمال با نام اولسبلنگاه قرار گرفته است.

ماسال دارای یک ییلاق فوق العاده زیبا است که با نام اولسبلنگاه در میان بیشتر مردم شناخته می شود. میگویند در آسمان جهانهای نهانی و دورافتاده، اقیانوسهای حیرت آوری از ابر سر برمیآورند و منظره مسحورکنندهای را به وجود میآورند. رو به روی هتل فردین مسیری قرار دارد که اگر چند قدمی جلو بروید با منظره حیرت انگیز و متفاوتی برخورد میکنید. انواع هتل، اقامتگاه و کلبههای چوبی در اولسبلنگاه و اطراف آن وجود دارند که میتوانید با رزرو آن شبی رویایی را در بهشتی زیبا بگذرانید و صبحی خاطره انگیز را در آن آغاز کنید. اگر آتش روشن کردید، حتما قبل از ترک منطقه آن را به طور کامل خاموش کنید. هادی شاکری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بعد از پیگیریهای فراوان با مسوولان مخابرات استان و شهرستان کردکوی برای فعال شدن اینترنت در روستا، حدود یکسال و نیم گذشته دکلی را در روستا نصب کرده تا مردم به ویژه دانش آموزان بتوانند برای یادگیری دروس خود و استفاده از کلاسهای مجازی آنلاین از اینترنت استفاده کنند. گونههای گیاهی این منطقه تنوع زیادی دارد و پس از سپری شدن فصل زمستان شروع به رویش کرده و منطقه را غرق در طراوت و سرسبزی میکنند. با فرا رسیدن شب این ییلاق غرق در تاریکی شده و سکوت و آرامش عجیبی در آن رخ میدهد.

در روزهای گرم تابستان ممکن است ابر و مه تمام این منطقه را فرا بگیرند و شاهد بارش باران های تندی باشیم. اگر یک روز را در این طبیعت زیبا بگذرانید، صبح با طلوع خورشید، مه غلیظ کم کم فرو رفته و با صدای گله گوسفندان و مرغ و خروسها از خواب بیدار خواهید شد و شاهد آغاز جنب و جوش در روستا خواهید بود. در فصل پاییز و زمستان نیز ممکن است شاهد بارش های سنگین برف و باران و یا روزهای آفتابی باشیم. اگر در فصل بهار پیروز به بازدید از این آبشار نشدید، در فصل تابستان و پاییز نیز همچنان از نظر دمایی موقعیت مناسبی جهت بازدید در اختیار خواهید داشت. در ماه ها و فصل های دیگر سال نیز می توان به این منطقه سفر کرد، علاقه مندانی هستند که عاشق مسافرت در فصل های سرد سال هستند و در زمستان به این پارک جنگلی سفر می کنند. بهطورکلی بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی سیاهکل فصل بهار و اواخر تابستان تا میانه پاییز است که آبوهوای این شهر بسیار مطبوع و دلپذیر است. بهترین زمان سفر به مشکین شهر در فصل بهار و تابستان است. اگر مه آلود بودن این منطقه و طبیعت اطراف آن برای شما جذابیت بیشتری دارد، بهتر است در فصل بهار و تابستان، عازم سفر به این منطقه باشید، البته در صورتیکه به ترافیک های سنگین و متعدد جاده مشکلی ندارید! در این روستاها، بازارهای سنتی و محلی و رستوران های محلی وجود دارند و سوغات جذاب روستا از جمله صنایع دستی نیز ارایه می شود.

اگر شما نیز قصد دارید برای اوقات فراغت خود به این منطقه سفر کنید، می توانید اقامتگاه های مختلفی را انتخاب نمایید. یکی از اقامتگاههای این منطقه اقامتگاه بومگردی آبشاران لوه است که در یک کیلومتری جاده گرگان به مشهد قرار دارد. به طور مثال، اقامتگاه بوم گردی خداداد تبار در فاصله ۱۹۰ متری از فیلبند ساخته شده است. شما میتوانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی کلبهای در فیلبند را رزرو کنید تا در زمان سفر به این روستا مشکلی از نظر اقامت نداشته باشید. اگر قصد دارید در طول زمان سفر خود در ویلاهای لوکس با امکانات رفاهی متعدد اقامت داشته باشید، برای اجاره ویلا در آستارا می توانید به وب سایت باباسفر مراجعه کنید. بر اساس کتیبه آجری موجود در بنا که به خط کوفی نگاشته شده و گرداگرد برج نصب شده است، این برج در سال ۳۹۷ هجری قمری (۳۸۵ هجری شمسی) و بنا به دستور قابوس ابن وشمگیر در حومه شهر جرجان (گنبد کاووس کنونی) بنا شد.منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمودرضا حیدریان)این برج تماما از آجر ساخته شده است و با ارتفاعی چشمگیر، بهعنوان بلندترین برج تمام آجری جهان شناخته میشود. امکانات موجود در این بهشت باورنکردنی، اقامت در اولسبلنگاه را سادهتر کردهاند. در این رستوران میتوانید انواع غذاهای دریایی و گوشتی را نوش جان کنید.

اگر به صنایع دستی علاقه دارید میتوانید انواع مختلفی از حصیر بافی، نمد بافی،گلیمهای سوزنی، عروسک بافتنی، ظروف زیبای سفالی، رشتی دوزی و چموش دوزی را از این منطقه تهیه کنید. آیا دقت کرده اید چرا این منطقه را به جواهرده اطلاق کرده اند؟ آیا از تاریخچه نام جواهرده مطلع هستید؟ بسیاری از افراد امروزه به خرید ویلا در جواهرده بخاطر آب و هوای دلچسب و زیباییهای بی نظیرش اقدام می کنند، ما به منظور آشنایی بیشتر شما با این روستای رؤیایی قصد داریم هر آنچه در رابطه با تاریخچه نام جواهرده باید بدانید را برایتان بازگو کنیم. البته همان طور که گفتیم، این آبشار، تنها آبشار جنگل شصت کلاته نیست؛ فقط به دلیل مسر راحت و موقعیت مکانی مناسب افراد این آبشار را به آبشار باران کوه ترجیح می دهند. آبشار شصت کلاته در مسیر این رود به وجود آمده که باعث جذب گردشگران بسیاری شده است. بستر دریاچه مملو از لجن و رسوبات تهنشین شده میباشد که حالت چسبندگی بسیاری دارد. مسیری مال رو و جنگلی که در برخی نقاط شیبهای تند و نفسگیری دارد و طی کردنش حدوداً 10 ساعتی به طول مینجامد. برای رسیدن به جواهر دشت ابتدا باید وارد کلاچای یا چابکسر در شهرستان رودسر بشوید.چابکسر در فاصله 5 کیلومتری رامسر قرار دارد، از چابکسر به سمت غرب به سمت کلاچای بعد از طی 7 کیلومتر به جاده سیاهکلرود می رسید. این مکان زیبا در 26 کیلومتری سیاهکلرود بخش چابکسر واقع در استان گیلان واقع شده است. همچنین می توانید یک تحقیق در مورد مکان های دیدنی گیلان داشته باشید تا این منطقه را به خوبی بشناسید. روستای گرسماسر در مرتفعترین جایگاه در جنگل دالخانی قرار دارد. این منطقه حتی در روزهای گرم تابستان هم آب و هوایی نسبتا خنک دارد. پس از ۲۵ کیلومتر فاصله گرفتن از شهر اسالم به آبادی کوچکی میرسید که از نظر عده زیادی زیباترین روستای واقعشده در جاده اسالم تا خلخال است.

محلی های رامسر به این قلعه مرکو می گویند. میزان بارش برف در گردنه حیران زیاد است و این منطقه با اولین برف زمستانی که می بارد، سفیدپوش شده و جلوه ای زیبا به خود می گیرد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گردنه حیران، دشت بابونه است که در فصل های بهار و تابستان جلوه ای زیبا و دیدنی به خود می گیرد. فصل زمستان اولسبلنگاه بسیار سرد و گاهی برفی است و باعث میشود جاده پرپیچوخم و شیبدار آن کمی خطرناک باشد. سرازیر شدن آن از بالا به پایین باعث شکل گرفتن سنگ های زیادی در پایین این آبشار شده است. در این منطقه احتمال گم شدن در جنگل کم نیست. دشت وسعی از گل های زنبق و شقایق و کوهستان های مرتفع که به احتمال زیاد قله آن ها پوشیده از برف است. در کنار جنگل های انبوه، کوهستان های مرتفع، رودخانه های خروشان، دریاچه های زیبا و دست نخورده و … کمتر کسی در ایران وجود دارد که دست کم یک بار، تجربه سوار شدن به تله کابین را نداشته باشد. آستارا با جاذبه های دیدنی بکر و بی نظیر خود مانند کوه ها، جنگل ها، دریا، برکه ها و تالاب ها و همچنین بناهای تاریخی متعدد، یکی از معروف ترین شهرهای شمالی ایران برای مسافرت و گردشگری است. این روستا در منطقه ای با همین نام قرار دارد که یکی از زیباترین و چشم نوازترین مناطق دیدنی در شمال کشور است که گردنه حیران را نیز شامل می شود. ییلاق دیلمان که در استان گیلان قرار گرفته است، از بهترین ییلاقات شمال ایران بوده که آرامشی خاص در آن حکم فرماست.

Report: Qatar to outperform Gulf peers during economic slowdown - Doha News Qata از ترکیب این قلعهها با دیوار بزرگ گرگان، یک سیستم دفاعی بسیار بزرگ تشکیل میشد که اجازه ورود هیچ دشمی را به مرز ایران نمیداد. بیدار شدن با صدای پرندگان و گلههای گوسفند، تماشای جنبوجوش مردم روستایی که دامهای خود را به چراگاه برده و برای ادامه زندگی تلاش میکنند، غرق شدن در اقیانوس ابر و آرامش حاصل از سکوت این منطقه، باعث میشود تنشهای زندگی عادی خود را فراموش کرده و دیدگاه متفاوتی نسبت به دغدغههای خود پیدا کنید. در ارتفاعات بالاتر اولسبلنگاه، ییلاق دیگری به نام سوئه چاله وجود دارد که پیشنهاد میکنیم اگر فرصت داشتید از آن نیز دیدن کنید. دریاچه خلشکوه در ارتفاع ۱۹۶۲ متری از سطح دریا در قسمت شمال غربی روستای کلیشم و روستای خرمکوه واقع شده است. علت نام گذاری این روستا این بوده که رفت و آمد به این منطقه به علت ارتفاع بالای ییلاق بسیار دشوار بوده است. در کتاب زیده التواریخ از این قلعه سخن به میان آمده است. در منطقه سوادرکوه که پل ورسک بیش از هر چیزی در آن منطقه شهرت دارد، آثار و بقایای قلعه های بسیاری دیده می شود که با توجه به آب و هوای مرطوب چیز زیادی از آن باقی نمانده است. ارتفاع آبشار چلندر از سطح دریا حدود ۱۴۰ متر است که بسیاری از گردشگران در فصلهای گرم سال به بازدید از این آبشار میآیند تا از هوای معتدل و مرطوب در کنار جنگلهای سر سبز استفاده کنند.

ارتفاع این قلعه ۱۸۵۰ متر بوده که بر بلندای کوه شیندان که در منطقه حیران و جاده آستارا به اردبیل، قرار دارد، واقع شده است. عبور کردن از داخل جنگل های زیبای هیرکانی و بازدید از دره پایین گردنه حیران که در سوی دیگر آن، رود مرزی ایران و آذربایجان عبور می کند، جذابیت و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد که برای افراد زیادی لذت بخش است. اغلب غارهای شناخته شده در ایران دهانهای کوچک و بیشترشان در اثر جریان آب ساخته شدهاند. رودخانه قلاشی: بدون شک در زمان پیاده روی در جنگل زیبای النگدره، صدای جریان آب به گوشتان خواهد خورد و طراوت و خنکی آن را نیز حس خواهید کرد. به دلیل نبود آنتن موبایل در مازیچال، پیش از سفر، اطلاعات سفر خود را در اختیار یکی از نزدیکان بگذارید و بر روی برقراری ارتباط با دیگران حساب باز نکنید. درصورتی که قصد اقامت و اتراق شبانهروزی در طبیعت را دارید؛ پیشنهاد می کنیم از همراه داشتن چادر، کیسهخواب، لباس گرم و زیرانداز غافل نشوید؛ همچنین داشتن یک دوربین عکاسی یا موبایل برای ثبت و ضبط زیباییهای این مکان ضرورت دارد. توجه داشته باشید که افرادی که در فصل سرما به این منطقه سفر می کنند، با وجود خلوت بودن جاده و عدم وجود ترافیک، ممکن است با بارش های سنگین برف و یخبندان جاده مواجه شوید.

همان طور که گردنه حیران و طبیعت بی نظریش در فضل های بخار و تابستان جذاب و دیدنی است، فصل زمستان بسیار زیبایی هم داشته و جذابیت های زیادی هم برای گردشگران دارد. به دلیل زیبایی منحصر به فرد این منطقه، گردشگران زیادی علاقه به شب مانی در این طبیعت بکر دارند، به همین دلیل اجاره کلبه و خانههای چوبی با سبک روستایی نیز بخشی از درآمد مردم این منطقه است. اگر قصد سفر به اولسبلنگاه را دارید میتوانید برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه از سایت اتاقک کمک بگیرید. دره پایین این آبشار در بهار زیباترین چشماندازهای طبیعی را دارد و حجم آب آبشار لوه نیز در این زمان به بیشترین مقدار خود میرسد. چشمهها و رودخانههای پرآب زیستگاههای امن در دوسوی این دره زیبا طراوت و جذابیت آنرا دوچندان کرده است. یکی از روستاهای توریستی و سرسبز در شمال شرق کشور که تفرجگاهی زیبا در نزدیکی گرگان محسوب می شود؛ روستای تاریخی زیارت است. یکی دیگر از شهرهای توریستی استان گیلان، شهر زیبای ماسال است که سالانه مسافران زیادی از آن بازدید می کنند. شهر ماسال را می توان تحت عنوان یک منطقه توریستی و گردشگری معرفی کرد که علاقه مندان زیادی دارد. قله ها و ارتفاعات بلندی در طبیعت روستای جواهرده وجود دارند که از بهترین طبیعت ها برای کوهنوردان و یا علاقه مندان به کوهنوردی محسوب می شوند. در رستوران کاج فقط غذاهای محلی و ایرانی با بهترین کیفیت سرو میشود. جنگل دو هزار و همینطور جنگل سه هزار از جمله جنگل های جذاب و دیدنی شمال هستند که فاصله کمی نیز با جنگل دالخانی دارند و بهتر است در مسیر خود به آنها نیز سر بزنید. بر فراز شمال غرب و 27 کیلومتری شهر ماسال، یکی از بهترین ییلاقات شمال با نام اولسبلنگاه قرار گرفته است.

ماسال دارای یک ییلاق فوق العاده زیبا است که با نام اولسبلنگاه در میان بیشتر مردم شناخته می شود. میگویند در آسمان جهانهای نهانی و دورافتاده، اقیانوسهای حیرت آوری از ابر سر برمیآورند و منظره مسحورکنندهای را به وجود میآورند. رو به روی هتل فردین مسیری قرار دارد که اگر چند قدمی جلو بروید با منظره حیرت انگیز و متفاوتی برخورد میکنید. انواع هتل، اقامتگاه و کلبههای چوبی در اولسبلنگاه و اطراف آن وجود دارند که میتوانید با رزرو آن شبی رویایی را در بهشتی زیبا بگذرانید و صبحی خاطره انگیز را در آن آغاز کنید. اگر آتش روشن کردید، حتما قبل از ترک منطقه آن را به طور کامل خاموش کنید. هادی شاکری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بعد از پیگیریهای فراوان با مسوولان مخابرات استان و شهرستان کردکوی برای فعال شدن اینترنت در روستا، حدود یکسال و نیم گذشته دکلی را در روستا نصب کرده تا مردم به ویژه دانش آموزان بتوانند برای یادگیری دروس خود و استفاده از کلاسهای مجازی آنلاین از اینترنت استفاده کنند. گونههای گیاهی این منطقه تنوع زیادی دارد و پس از سپری شدن فصل زمستان شروع به رویش کرده و منطقه را غرق در طراوت و سرسبزی میکنند. با فرا رسیدن شب این ییلاق غرق در تاریکی شده و سکوت و آرامش عجیبی در آن رخ میدهد.

در روزهای گرم تابستان ممکن است ابر و مه تمام این منطقه را فرا بگیرند و شاهد بارش باران های تندی باشیم. اگر یک روز را در این طبیعت زیبا بگذرانید، صبح با طلوع خورشید، مه غلیظ کم کم فرو رفته و با صدای گله گوسفندان و مرغ و خروسها از خواب بیدار خواهید شد و شاهد آغاز جنب و جوش در روستا خواهید بود. در فصل پاییز و زمستان نیز ممکن است شاهد بارش های سنگین برف و باران و یا روزهای آفتابی باشیم. اگر در فصل بهار پیروز به بازدید از این آبشار نشدید، در فصل تابستان و پاییز نیز همچنان از نظر دمایی موقعیت مناسبی جهت بازدید در اختیار خواهید داشت. در ماه ها و فصل های دیگر سال نیز می توان به این منطقه سفر کرد، علاقه مندانی هستند که عاشق مسافرت در فصل های سرد سال هستند و در زمستان به این پارک جنگلی سفر می کنند. بهطورکلی بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی سیاهکل فصل بهار و اواخر تابستان تا میانه پاییز است که آبوهوای این شهر بسیار مطبوع و دلپذیر است. بهترین زمان سفر به مشکین شهر در فصل بهار و تابستان است. اگر مه آلود بودن این منطقه و طبیعت اطراف آن برای شما جذابیت بیشتری دارد، بهتر است در فصل بهار و تابستان، عازم سفر به این منطقه باشید، البته در صورتیکه به ترافیک های سنگین و متعدد جاده مشکلی ندارید! در این روستاها، بازارهای سنتی و محلی و رستوران های محلی وجود دارند و سوغات جذاب روستا از جمله صنایع دستی نیز ارایه می شود.

اگر شما نیز قصد دارید برای اوقات فراغت خود به این منطقه سفر کنید، می توانید اقامتگاه های مختلفی را انتخاب نمایید. یکی از اقامتگاههای این منطقه اقامتگاه بومگردی آبشاران لوه است که در یک کیلومتری جاده گرگان به مشهد قرار دارد. به طور مثال، اقامتگاه بوم گردی خداداد تبار در فاصله ۱۹۰ متری از فیلبند ساخته شده است. شما میتوانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی کلبهای در فیلبند را رزرو کنید تا در زمان سفر به این روستا مشکلی از نظر اقامت نداشته باشید. اگر قصد دارید در طول زمان سفر خود در ویلاهای لوکس با امکانات رفاهی متعدد اقامت داشته باشید، برای اجاره ویلا در آستارا می توانید به وب سایت باباسفر مراجعه کنید. بر اساس کتیبه آجری موجود در بنا که به خط کوفی نگاشته شده و گرداگرد برج نصب شده است، این برج در سال ۳۹۷ هجری قمری (۳۸۵ هجری شمسی) و بنا به دستور قابوس ابن وشمگیر در حومه شهر جرجان (گنبد کاووس کنونی) بنا شد.منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمودرضا حیدریان)این برج تماما از آجر ساخته شده است و با ارتفاعی چشمگیر، بهعنوان بلندترین برج تمام آجری جهان شناخته میشود. امکانات موجود در این بهشت باورنکردنی، اقامت در اولسبلنگاه را سادهتر کردهاند. در این رستوران میتوانید انواع غذاهای دریایی و گوشتی را نوش جان کنید.

اگر به صنایع دستی علاقه دارید میتوانید انواع مختلفی از حصیر بافی، نمد بافی،گلیمهای سوزنی، عروسک بافتنی، ظروف زیبای سفالی، رشتی دوزی و چموش دوزی را از این منطقه تهیه کنید. آیا دقت کرده اید چرا این منطقه را به جواهرده اطلاق کرده اند؟ آیا از تاریخچه نام جواهرده مطلع هستید؟ بسیاری از افراد امروزه به خرید ویلا در جواهرده بخاطر آب و هوای دلچسب و زیباییهای بی نظیرش اقدام می کنند، ما به منظور آشنایی بیشتر شما با این روستای رؤیایی قصد داریم هر آنچه در رابطه با تاریخچه نام جواهرده باید بدانید را برایتان بازگو کنیم. البته همان طور که گفتیم، این آبشار، تنها آبشار جنگل شصت کلاته نیست؛ فقط به دلیل مسر راحت و موقعیت مکانی مناسب افراد این آبشار را به آبشار باران کوه ترجیح می دهند. آبشار شصت کلاته در مسیر این رود به وجود آمده که باعث جذب گردشگران بسیاری شده است. بستر دریاچه مملو از لجن و رسوبات تهنشین شده میباشد که حالت چسبندگی بسیاری دارد. مسیری مال رو و جنگلی که در برخی نقاط شیبهای تند و نفسگیری دارد و طی کردنش حدوداً 10 ساعتی به طول مینجامد. برای رسیدن به جواهر دشت ابتدا باید وارد کلاچای یا چابکسر در شهرستان رودسر بشوید.چابکسر در فاصله 5 کیلومتری رامسر قرار دارد، از چابکسر به سمت غرب به سمت کلاچای بعد از طی 7 کیلومتر به جاده سیاهکلرود می رسید. این مکان زیبا در 26 کیلومتری سیاهکلرود بخش چابکسر واقع در استان گیلان واقع شده است. همچنین می توانید یک تحقیق در مورد مکان های دیدنی گیلان داشته باشید تا این منطقه را به خوبی بشناسید. روستای گرسماسر در مرتفعترین جایگاه در جنگل دالخانی قرار دارد. این منطقه حتی در روزهای گرم تابستان هم آب و هوایی نسبتا خنک دارد. پس از ۲۵ کیلومتر فاصله گرفتن از شهر اسالم به آبادی کوچکی میرسید که از نظر عده زیادی زیباترین روستای واقعشده در جاده اسالم تا خلخال است.


تعداد بازديد : 131636 ا تاریخ: پنجشنبه 13 مهر 1402 ساعت: 21:42 ا نویسنده: ا


بخش نظرات این مطلب



صفحات سایت

تعداد صفحات : 10

ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران