پنج پیش‌بینی در بام تهران در 2023

دیار
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1403
1402
1401
1399
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 110
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 8
تعداد اعضا : 92

آمار بازدید
بازدید امروز : 1916
بازدید دیروز : 3057
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 19977
بازدید ماه : 118495
بازدید سال : 613051
بازدید کلی : 2188655

اطلاعات شما
آی پی : 3.12.36.30
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



پنج پیش‌بینی در بام تهران در 2023

کافی است خودتان را به این خیابان برسانید و آن را تا انتها طی کنید، تا به پارکنیگ توچال و بام تهران برسید. در این ایستگاه پیاده شوید و با توجه به تابلوهای راهنما خود را به بوستان آب و آتش برسانید. بزرگترین پرچم ایران در این محدوده قرار گرفته است پرچمی که در بالاترین نقطه از برجی به ارتفاع ۱۵۰ متر قرار گرفته و مساحت آن بیش از هزار متر مربع است برای همین هم این پرچم را از هر جای تهران میتوان دید. مساحت هر کدام از طبقات به ترتیب از اول به سوم ۱۴۵۰، ۲۸۷۰ و ۵۷۱۰ متر مربع است. این پارک در مساحتی به وسعت ۸.۵ میلیون متر مربع قرار دارد و سال ۱۳۵۰ هجری شمسی احداث و به بهره برداری رسید. این پارک که قبلا خرم نام داشت در سال ۱۳۵۲ توسط توسط رحیم علی خرم در ۷۰ هکتار وسعت احداث شد.در پارک ارم همه چیز برای داشتن یک روز مفرح و شاد برای خانوادهها و کودکان مهیا است. در آن زمان سر در باغ ملی را با نام دروازه مشق میشناختند. اگر در پایتخت زندگی می کنید، خودتان را از این بهشت محروم نکنید. پاساژ پالادیوم تهران پاساژی بزرگ است که در محله زعفرانیه واقع شده و در حال حاضر یکی از معروف ترین مراکز خرید پایتخت به شمار میرود.

این کاخ که یکی از محبوبترین کاخهاست نزدیک بازار بزرگ تهران در میدان ارگ قرار دارد. به عبارتی، شاید یکی از ۵ پارک معروف تهران و ایران، در خیابان ولیعصر تهران واقع شده و مساحت آن حدود ۲۸۱ هزار مترمربع است. در سال ۱۳۷۲ نیز، بقیه قسمت های این باغ شخصی توسط شهرداری تهران خریداری شد و اکنون پارک قیطریه، یکی از پارک های جذاب و خاص پایتخت به شمار می رود. محدوده عباس آباد یکی از مهمترین مناطق گردشگری پایتخت با ۲۰ جاذبه شامل موزه، کتابخانه، دریاچه و بوستان است که برای دیدن همه آنها حتماً یک روز کافی نیست. یکی دیگر از پاساژ ها و مراکز خریدی که در تهران محبوبیت بسیار زیادی دارد، مرکز خرید سنتی ستارخان است. اگر اهل پیادهروی نیستید یا ترجیح میدهید با تمام انرژیتان در بام تهران حاضر شوید، گزینههای دیگری هم برای گذر از جاده تندرستی وجود دارند که ماشینهای برقی یکی از آنها است. در تمام بخشهای مختلف منطقه عباس آباد به خصوص در محدوده پارک آب و آتش رستورانها و کافههای متنوعی قرار گرفتهاند که هر یک از آنها قرار بود سلیقه مخاطبان را تأمین کند اما آنقدر این رستورانها بی نظم جانمایی شدهاند که این بخش از فضای تفریحی و گردشگری عباس آباد را بهم ریختهاند مگر چند کافه و رستورانی که در جای درست واقع شدهاند به عنوان مثال یکی از این رستورانها با تم قایق طراحی شده اما آنقدر بی سلیقگی در این بخش وجود دارد که نمیتوان درکی از این تم به کار رفته داشت به جز این کیفیت غذاها و قیمت گزاف آن نیز باب میل خیلی از افراد نیست. موزه دیگری که در محدوده عباس آباد وجود دارد مربوط به خودروهای تاریخی است که مجموعه داری به نام امینی ۲۵ خودرو و موتور قدیمی را پشت باغ کتاب پارک کرده و به آنها تم غذاخوری داده است یعنی برخی از این خودروها که قابلیت سرو غذا دارند را تغییر کاربری داده تا بازدیدکنندگان بتوانند غذاها و نوشیدنیهای ایرانی را در اینجا امتحان کنند.

در این کافه انواع نوشیدنی گرم و سرد برای مهمانان سرو میشه. پوشش گیاهی متنوعی در پارک ملت مشاهده می شودکه از آن جمله می توان به چنار، اقاقیا، صنوبر، کاج تهران، بید نارون انواع درختچه ها نظیر: ارغوان، تروی، بوداغ، سواغو لیکی و البته گونه های نادی از کاج کاشفی، گزار، نادر بلوط و سید الاشجار اشاره کرد. پوشش گیاهی خاصی دارد که از آن جمله می توان به اقایقا، بلوط، گردو، افرا، سروه نقره ای، بید مجنون و کاج مشهدی و درختچه هایی نظیر زالزالک، نرگس درختی و زرشک گز اشاره نمود. پل طبیعت با بیش از سیصد متر طول و چهل متر ارتفاع در سه طبقه، بزرگترین پل پیادهروی ایران است که شاید بتوان آن را بزرگترین درخت فولادی کشور با بیش از بیست هزار تن فولاد دانست و در طول چهار سال زمان ساخت آن هیچ درختی برای قرار گرفتن این پل قطع نشد. روی کتیبه این مجسمه درباره سیاووش به عنوان نماد پاکدامنی و صداقت از اسطورههای شاهنامه یاد شده و توضیحاتی درباره آن نوشتهاند این مجسمه با ارتفاع چهار متر از ۵۳ درصد مس و ۱۵ درصد قلع و سه درصد سرب و ۳۰ درصد روی با وزن هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ساخته شده است. درباره کاخ نیاوران و ظرفیت های گردشگری شهری آن، در چند ماه اخیر مطالب متنوعی ارائه کردیم. در یکشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۲ خورشیدی برابر با ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ میلادی و ۱۴ شعبان ۱۴۳۴ قمری و در سیوهفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در کامبوج کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسید.

با استفاده از این سرویس دیگر لازم نیست برای سرویس و تعمیر دستگاه خود به تعمیرگاه و نمایندگی مراجعه کنید، بلکه با ثبت سفارش خود مبنی بر استفاده از خدمات سرویس در محل، تعمیرکار مربوطه با انبوهی از خدمات در محل مورد نظر شما حضور خواهد یافت. مراجعه به سایت شرکت و تکمیل نمودن فرم های مربوطه. بوستان حضرت ابراهیم بوستانی مفهومی است که آغازگر مسیر گردشگری تپههای عباسآباد هست و بازدیدکنندگان ازآنجا میتوانند راهی دیگر بوستانها شوند تا حلقه باغهای مفهومی مجموعه گردشگری عباسآباد تکمیل شود. بخشی از مجموعه عباس آباد که هنوز تکمیل نشده باغ راهی است که برای فروش گل و گیاه تعبیه شده بود در کنار آبشار سنگی که گاهی اوقات آبی از آن جریان داشت اما منطقه کلی از منطقه عباس آباد را تنها از تپهای میتوان مشاهده کرد که باید از راه پر پیچ و خمی گذر کرد تا به بالای تپه رسید اما دیدن آن به دلیل اینکه هنوز زیرساختی برایش ایجاد نشده، برای عموم مردم امکان پذیر نیست وگرنه میشد همه مجموعه را در یک نما دید. استاد مقدم بسیاری از آثار ارزشمند جمعآوری شده مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و غیره را با الهام از فضاهای سنتی و تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و غیره را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری نمود. در واقع این برج حدود ۶۰ سال پیش به کمک یکی از شاگران استاد و برای بهدستآوردن دل همسر اروپایی محسن ساخته شده است.

این پاساژ در تقاطع خیابان طالقانی با ولیعصر قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز تجاری اداری کشور به شمار میآید. پلی 296 متری که بین پارک طالقانی و میدان ورودی پارک آب و آتش قرار گرفته و علاوه بر اتصال فضاهای فرهنگی و طبیعی اراضی عباس آباد راه را برای عبور عابران پیاده و دوچرخه سواران از میدان ونک تا ایستگاه مترو میرداماد و روی دره مدرس آسان می کند. ایستگاه مترو شهید حقانی از قطار پیاده شوید و با پرداخت 500 تومان ناقابل سوار تاکسی هایی شوید که از میدان ونک به سمت حقانی شرق حرکت می کنند. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیتآبادی قلهک که سهراه گذرگاههای لشکرک، ونک و شمیران بوده است، به آن (قله- هک) گفته شده است. دریاچه بزرگ پارک ملت، روزگاری فرصت خوبی برای قایقرانی اهالی شمال شهر بود. در تمام طول سال بازدیدکنندگان بسیاری، چه از اهالی تهران و چه مسافران و گردشگران دیگر شهرها، از محیط جذاب پارک آب و آتش لذت میبرند. جایی که در دهه شصت و هفتاد، از تفرج گاه های اصلی شهر تهران محسوب می شد اما امروزه به مدد ساخت بوستان های بزرگی در شهرک غرب و بزرگراه حقانی، بیش تر پاتوق آخر هفته های برخی از شهروندان ساکن نقاط شمالی شهر شده است. برج کلکچال که بر روی آن اسم بانیان آن از دهه 30 به چشم می خورد هم اکنون به روی کوهنوردان بسته شده است ولی تماشای آن در یکی از مرتفع ترین نقاط تهران، بسیار دل انگیز است. ورودی خیابان شهیدی: اگر برای رسیدن به پارک آب و آتش از خودروی شخصی استفاده کرده و در خیابان شهیدی یا یکی از پارکینگ های مستقر در این خیابان پارک کرده باشید، می توانید از ورودی های خیابان شهیدی استفاده کرده و خود را بوستان برسانید. اگر حال و انرژی اش را دارید می توانید از ایستگاه مترو تا در ورودی پارک را پیاده بروید.فقط 10 دقیقه راه دارید.

در ضلع جنوبی بزرگراه شهید حقانی، در فاصله بین چهار راه جهان کودک و ایستگاه مترو شهید حقانی. بعد از ساختمان راه آهن، وارد اولین فرعی شوید و مسیر پارکینگ و یا خیابان شهیدی را در پیش بگیرید. مردم منطقه رسالت، صالح آباد، کریم آباد، و گردشگرانی که از این جاده از تهران خارج یا به آن وارد می شوند همه روزه از پارک جنگلی افرا استفاده می کنند. وقتی کوه و جنگل و خیابان کنار هم قرار میگیرد هر گردشگری دلش میخواهد از اینجا تصاویر زیبایی را ثبت کند به همین دلیل است که یکی از مهمترین مناطق گردشگری تهران بزرگ این مجموعه شده است چون تصاویر متعدد زیبایی نیز در این محدوده در فضای مجازی منتشر شده است اما این محدوده تنها به وجود چند پارک آب و آتش و سازههای فلزی ختم نمیشود. یکی از امکاناتی که این نمایندگی در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار می دهد. در رستوران دارچین مشتریان میتوانند انواع غذاهای ایرانی از جمله انواع کباب و خورشت ایرانی را با بهترین کیفیت میل کنند. ارائه این خدمات به خاطر رفاه مشتریان است. میدان حسن آباد به سمت خیابان امام خمینی(ره) یک خانه تاریخی وجود دارد که طراح و مالکش یک استاد دانشگاه بوده ولی از آن در دهه ۴۰ به عنوان گرانترین خانه به خاطر آثار تاریخیاش یاد میکردند.

Globe related icon. Globe related icon outline and linear vector. مرکز خرید مرکاتو دبی stock illustrations پس از صارم الدوله، به نوادگانش رسید و در سال ۱۳۵۲ به خاطر این که بخش هایی از پارک در محدوده شهری واقع شده بود، توسط شهرداری وقت به پارک تبدیل شد. در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی به دستور شاه مخلوع، با طراحی سردار افخمی به بوستانی بزرگ تبدیل شد و در طراحی آن تلاش شد تا معماری باغ ایرانی در آن لحاظ شود. مظفرالدین شاه قاجار در عمارت بادگیر کاخ گلستان تاجگذاری کرد. در این ایوان یک تخت مرمر مجلل رو به باغ قرار دارد که پادشاهان قاجار بر روی آن نشسته و با تشریفات خاصی با مردم دیدار میکردند. این دریاچه با ۲۵ هزار مترمربع مساحت دو دریاچه شمالی و جنوبی دارد با یک سکوی مرکزی که قرار بود نمایش و مراسم هنری روی آن اجرا شود. در ورودیها نیز ۲ سکوی سنگی مشاهده میشود. در واقع بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه از زیبا ترین و دیدنی ترین بوستان های تهران است و با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده و از شمال به کوه کُلَکچال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلکچال محدود است. بازارچه پارک لاله تهران در نزدیکی موزه هنر های معاصر و در غرب پارک لاله تهران قرار گرفته است. این کاخ در حال حاضر همانند عضوی نامتجانس در معماری از هم گسیخته شهر تهران است که اطرافش را ساختوسازهای بیهویت و جدید احاطه کردهاند. اسب ها شما را دور پارک چرخ می دهند و برمی گردانند به نقطه اول، جایی در ضلع جنوب شرقی پارک که آنها و کالسکه هایشان را نگه می دارند. جایی حوالی ستون های تنومندی فلزی که زبانه های آتش از آنها شعله می کشد، سورخ هایی در زمین هست که احتمالا بچه هایی را مشغول خیره شدن به آنها می بینید. ضمنا ممکن است در هوای نامناسب، کوهنوردان ناآشنا، گم هم بشوند.

همچنین بازدید از پارکهای دو سوی پل طبیعت در همه ساعات شبانهروز ممکن است. دیدن خودروهای کمپر آمریکایی که حالا به تهیه غذا مشغول شدهاند در کنار فضای باز مجموعههای تفریحی عباس آباد هم دیدن ی است به خصوص اینکه کنار هر خودرو توضیحاتی درباره آن وسیله نقلیه نیز داده شده است به عنوان مثال خودرویی سبز رنگ در این محدوده پارک شده که طبق توضیحات مربوط به آن تنها خودروی مدل سیتی کار است که قبل از انقلاب از آمریکا به ایران آورده شده این خودرو اولین خودروی تمام برقی در جهان است که به صورت محدود تولید شده بود و به ایران هم پیشنهاد شد که در تولید آن مشارکت کند. در این نمایندگی می توانید در نخستین گام با دریافت سرویس مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات جامعی به دست آورید و با مقایسه نقاط قوت و احیانا نقاط ضعف دستگاه مورد نظر خود با نمونه مشابه در سایر برند ها، تصمیم درست و دقیقی با توجه به شرایط اختصاصی خود بگیرید. مسیری سنگفرش شده که از کنار آلاچیق ها، لانه کبوتر و برج فانوس می گذرد. باغ هنر هم در کنار آن قرار دارد این باغ خانه شعر و ادبیات و خانه نقش و هنرهای تجسمی را نیز در دل خود جای داده است. پارک جمشیدیه، در گذشته باغی بوده که تحت تملک فردی به نام جمشید الدوله قرار داشت و گویا قصد راه اندازی خانه سالمندان داشت. در نمایندگی SAMSUNG در تهران خدمات مربوط به سرویس در محل نیز تنها برای تامین رفاه حال کاربران راه اندازی شده است. جایی بین چادر نمایش و راپل، می توانید تهران قدیم را تجربه کنید.

کافی است خودتان را به این خیابان برسانید و آن را تا انتها طی کنید، تا به پارکنیگ توچال و بام تهران برسید. در این ایستگاه پیاده شوید و با توجه به تابلوهای راهنما خود را به بوستان آب و آتش برسانید. بزرگترین پرچم ایران در این محدوده قرار گرفته است پرچمی که در بالاترین نقطه از برجی به ارتفاع ۱۵۰ متر قرار گرفته و مساحت آن بیش از هزار متر مربع است برای همین هم این پرچم را از هر جای تهران میتوان دید. مساحت هر کدام از طبقات به ترتیب از اول به سوم ۱۴۵۰، ۲۸۷۰ و ۵۷۱۰ متر مربع است. این پارک در مساحتی به وسعت ۸.۵ میلیون متر مربع قرار دارد و سال ۱۳۵۰ هجری شمسی احداث و به بهره برداری رسید. این پارک که قبلا خرم نام داشت در سال ۱۳۵۲ توسط توسط رحیم علی خرم در ۷۰ هکتار وسعت احداث شد.در پارک ارم همه چیز برای داشتن یک روز مفرح و شاد برای خانوادهها و کودکان مهیا است. در آن زمان سر در باغ ملی را با نام دروازه مشق میشناختند. اگر در پایتخت زندگی می کنید، خودتان را از این بهشت محروم نکنید. پاساژ پالادیوم تهران پاساژی بزرگ است که در محله زعفرانیه واقع شده و در حال حاضر یکی از معروف ترین مراکز خرید پایتخت به شمار میرود.

این کاخ که یکی از محبوبترین کاخهاست نزدیک بازار بزرگ تهران در میدان ارگ قرار دارد. به عبارتی، شاید یکی از ۵ پارک معروف تهران و ایران، در خیابان ولیعصر تهران واقع شده و مساحت آن حدود ۲۸۱ هزار مترمربع است. در سال ۱۳۷۲ نیز، بقیه قسمت های این باغ شخصی توسط شهرداری تهران خریداری شد و اکنون پارک قیطریه، یکی از پارک های جذاب و خاص پایتخت به شمار می رود. محدوده عباس آباد یکی از مهمترین مناطق گردشگری پایتخت با ۲۰ جاذبه شامل موزه، کتابخانه، دریاچه و بوستان است که برای دیدن همه آنها حتماً یک روز کافی نیست. یکی دیگر از پاساژ ها و مراکز خریدی که در تهران محبوبیت بسیار زیادی دارد، مرکز خرید سنتی ستارخان است. اگر اهل پیادهروی نیستید یا ترجیح میدهید با تمام انرژیتان در بام تهران حاضر شوید، گزینههای دیگری هم برای گذر از جاده تندرستی وجود دارند که ماشینهای برقی یکی از آنها است. در تمام بخشهای مختلف منطقه عباس آباد به خصوص در محدوده پارک آب و آتش رستورانها و کافههای متنوعی قرار گرفتهاند که هر یک از آنها قرار بود سلیقه مخاطبان را تأمین کند اما آنقدر این رستورانها بی نظم جانمایی شدهاند که این بخش از فضای تفریحی و گردشگری عباس آباد را بهم ریختهاند مگر چند کافه و رستورانی که در جای درست واقع شدهاند به عنوان مثال یکی از این رستورانها با تم قایق طراحی شده اما آنقدر بی سلیقگی در این بخش وجود دارد که نمیتوان درکی از این تم به کار رفته داشت به جز این کیفیت غذاها و قیمت گزاف آن نیز باب میل خیلی از افراد نیست. موزه دیگری که در محدوده عباس آباد وجود دارد مربوط به خودروهای تاریخی است که مجموعه داری به نام امینی ۲۵ خودرو و موتور قدیمی را پشت باغ کتاب پارک کرده و به آنها تم غذاخوری داده است یعنی برخی از این خودروها که قابلیت سرو غذا دارند را تغییر کاربری داده تا بازدیدکنندگان بتوانند غذاها و نوشیدنیهای ایرانی را در اینجا امتحان کنند.

در این کافه انواع نوشیدنی گرم و سرد برای مهمانان سرو میشه. پوشش گیاهی متنوعی در پارک ملت مشاهده می شودکه از آن جمله می توان به چنار، اقاقیا، صنوبر، کاج تهران، بید نارون انواع درختچه ها نظیر: ارغوان، تروی، بوداغ، سواغو لیکی و البته گونه های نادی از کاج کاشفی، گزار، نادر بلوط و سید الاشجار اشاره کرد. پوشش گیاهی خاصی دارد که از آن جمله می توان به اقایقا، بلوط، گردو، افرا، سروه نقره ای، بید مجنون و کاج مشهدی و درختچه هایی نظیر زالزالک، نرگس درختی و زرشک گز اشاره نمود. پل طبیعت با بیش از سیصد متر طول و چهل متر ارتفاع در سه طبقه، بزرگترین پل پیادهروی ایران است که شاید بتوان آن را بزرگترین درخت فولادی کشور با بیش از بیست هزار تن فولاد دانست و در طول چهار سال زمان ساخت آن هیچ درختی برای قرار گرفتن این پل قطع نشد. روی کتیبه این مجسمه درباره سیاووش به عنوان نماد پاکدامنی و صداقت از اسطورههای شاهنامه یاد شده و توضیحاتی درباره آن نوشتهاند این مجسمه با ارتفاع چهار متر از ۵۳ درصد مس و ۱۵ درصد قلع و سه درصد سرب و ۳۰ درصد روی با وزن هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ساخته شده است. درباره کاخ نیاوران و ظرفیت های گردشگری شهری آن، در چند ماه اخیر مطالب متنوعی ارائه کردیم. در یکشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۲ خورشیدی برابر با ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ میلادی و ۱۴ شعبان ۱۴۳۴ قمری و در سیوهفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در کامبوج کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسید.

با استفاده از این سرویس دیگر لازم نیست برای سرویس و تعمیر دستگاه خود به تعمیرگاه و نمایندگی مراجعه کنید، بلکه با ثبت سفارش خود مبنی بر استفاده از خدمات سرویس در محل، تعمیرکار مربوطه با انبوهی از خدمات در محل مورد نظر شما حضور خواهد یافت. مراجعه به سایت شرکت و تکمیل نمودن فرم های مربوطه. بوستان حضرت ابراهیم بوستانی مفهومی است که آغازگر مسیر گردشگری تپههای عباسآباد هست و بازدیدکنندگان ازآنجا میتوانند راهی دیگر بوستانها شوند تا حلقه باغهای مفهومی مجموعه گردشگری عباسآباد تکمیل شود. بخشی از مجموعه عباس آباد که هنوز تکمیل نشده باغ راهی است که برای فروش گل و گیاه تعبیه شده بود در کنار آبشار سنگی که گاهی اوقات آبی از آن جریان داشت اما منطقه کلی از منطقه عباس آباد را تنها از تپهای میتوان مشاهده کرد که باید از راه پر پیچ و خمی گذر کرد تا به بالای تپه رسید اما دیدن آن به دلیل اینکه هنوز زیرساختی برایش ایجاد نشده، برای عموم مردم امکان پذیر نیست وگرنه میشد همه مجموعه را در یک نما دید. استاد مقدم بسیاری از آثار ارزشمند جمعآوری شده مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و غیره را با الهام از فضاهای سنتی و تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و غیره را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری نمود. در واقع این برج حدود ۶۰ سال پیش به کمک یکی از شاگران استاد و برای بهدستآوردن دل همسر اروپایی محسن ساخته شده است.

این پاساژ در تقاطع خیابان طالقانی با ولیعصر قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز تجاری اداری کشور به شمار میآید. پلی 296 متری که بین پارک طالقانی و میدان ورودی پارک آب و آتش قرار گرفته و علاوه بر اتصال فضاهای فرهنگی و طبیعی اراضی عباس آباد راه را برای عبور عابران پیاده و دوچرخه سواران از میدان ونک تا ایستگاه مترو میرداماد و روی دره مدرس آسان می کند. ایستگاه مترو شهید حقانی از قطار پیاده شوید و با پرداخت 500 تومان ناقابل سوار تاکسی هایی شوید که از میدان ونک به سمت حقانی شرق حرکت می کنند. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیتآبادی قلهک که سهراه گذرگاههای لشکرک، ونک و شمیران بوده است، به آن (قله- هک) گفته شده است. دریاچه بزرگ پارک ملت، روزگاری فرصت خوبی برای قایقرانی اهالی شمال شهر بود. در تمام طول سال بازدیدکنندگان بسیاری، چه از اهالی تهران و چه مسافران و گردشگران دیگر شهرها، از محیط جذاب پارک آب و آتش لذت میبرند. جایی که در دهه شصت و هفتاد، از تفرج گاه های اصلی شهر تهران محسوب می شد اما امروزه به مدد ساخت بوستان های بزرگی در شهرک غرب و بزرگراه حقانی، بیش تر پاتوق آخر هفته های برخی از شهروندان ساکن نقاط شمالی شهر شده است. برج کلکچال که بر روی آن اسم بانیان آن از دهه 30 به چشم می خورد هم اکنون به روی کوهنوردان بسته شده است ولی تماشای آن در یکی از مرتفع ترین نقاط تهران، بسیار دل انگیز است. ورودی خیابان شهیدی: اگر برای رسیدن به پارک آب و آتش از خودروی شخصی استفاده کرده و در خیابان شهیدی یا یکی از پارکینگ های مستقر در این خیابان پارک کرده باشید، می توانید از ورودی های خیابان شهیدی استفاده کرده و خود را بوستان برسانید. اگر حال و انرژی اش را دارید می توانید از ایستگاه مترو تا در ورودی پارک را پیاده بروید.فقط 10 دقیقه راه دارید.

در ضلع جنوبی بزرگراه شهید حقانی، در فاصله بین چهار راه جهان کودک و ایستگاه مترو شهید حقانی. بعد از ساختمان راه آهن، وارد اولین فرعی شوید و مسیر پارکینگ و یا خیابان شهیدی را در پیش بگیرید. مردم منطقه رسالت، صالح آباد، کریم آباد، و گردشگرانی که از این جاده از تهران خارج یا به آن وارد می شوند همه روزه از پارک جنگلی افرا استفاده می کنند. وقتی کوه و جنگل و خیابان کنار هم قرار میگیرد هر گردشگری دلش میخواهد از اینجا تصاویر زیبایی را ثبت کند به همین دلیل است که یکی از مهمترین مناطق گردشگری تهران بزرگ این مجموعه شده است چون تصاویر متعدد زیبایی نیز در این محدوده در فضای مجازی منتشر شده است اما این محدوده تنها به وجود چند پارک آب و آتش و سازههای فلزی ختم نمیشود. یکی از امکاناتی که این نمایندگی در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار می دهد. در رستوران دارچین مشتریان میتوانند انواع غذاهای ایرانی از جمله انواع کباب و خورشت ایرانی را با بهترین کیفیت میل کنند. ارائه این خدمات به خاطر رفاه مشتریان است. میدان حسن آباد به سمت خیابان امام خمینی(ره) یک خانه تاریخی وجود دارد که طراح و مالکش یک استاد دانشگاه بوده ولی از آن در دهه ۴۰ به عنوان گرانترین خانه به خاطر آثار تاریخیاش یاد میکردند.

Globe related icon. Globe related icon outline and linear vector. مرکز خرید مرکاتو دبی stock illustrations پس از صارم الدوله، به نوادگانش رسید و در سال ۱۳۵۲ به خاطر این که بخش هایی از پارک در محدوده شهری واقع شده بود، توسط شهرداری وقت به پارک تبدیل شد. در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی به دستور شاه مخلوع، با طراحی سردار افخمی به بوستانی بزرگ تبدیل شد و در طراحی آن تلاش شد تا معماری باغ ایرانی در آن لحاظ شود. مظفرالدین شاه قاجار در عمارت بادگیر کاخ گلستان تاجگذاری کرد. در این ایوان یک تخت مرمر مجلل رو به باغ قرار دارد که پادشاهان قاجار بر روی آن نشسته و با تشریفات خاصی با مردم دیدار میکردند. این دریاچه با ۲۵ هزار مترمربع مساحت دو دریاچه شمالی و جنوبی دارد با یک سکوی مرکزی که قرار بود نمایش و مراسم هنری روی آن اجرا شود. در ورودیها نیز ۲ سکوی سنگی مشاهده میشود. در واقع بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه از زیبا ترین و دیدنی ترین بوستان های تهران است و با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده و از شمال به کوه کُلَکچال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلکچال محدود است. بازارچه پارک لاله تهران در نزدیکی موزه هنر های معاصر و در غرب پارک لاله تهران قرار گرفته است. این کاخ در حال حاضر همانند عضوی نامتجانس در معماری از هم گسیخته شهر تهران است که اطرافش را ساختوسازهای بیهویت و جدید احاطه کردهاند. اسب ها شما را دور پارک چرخ می دهند و برمی گردانند به نقطه اول، جایی در ضلع جنوب شرقی پارک که آنها و کالسکه هایشان را نگه می دارند. جایی حوالی ستون های تنومندی فلزی که زبانه های آتش از آنها شعله می کشد، سورخ هایی در زمین هست که احتمالا بچه هایی را مشغول خیره شدن به آنها می بینید. ضمنا ممکن است در هوای نامناسب، کوهنوردان ناآشنا، گم هم بشوند.

همچنین بازدید از پارکهای دو سوی پل طبیعت در همه ساعات شبانهروز ممکن است. دیدن خودروهای کمپر آمریکایی که حالا به تهیه غذا مشغول شدهاند در کنار فضای باز مجموعههای تفریحی عباس آباد هم دیدن ی است به خصوص اینکه کنار هر خودرو توضیحاتی درباره آن وسیله نقلیه نیز داده شده است به عنوان مثال خودرویی سبز رنگ در این محدوده پارک شده که طبق توضیحات مربوط به آن تنها خودروی مدل سیتی کار است که قبل از انقلاب از آمریکا به ایران آورده شده این خودرو اولین خودروی تمام برقی در جهان است که به صورت محدود تولید شده بود و به ایران هم پیشنهاد شد که در تولید آن مشارکت کند. در این نمایندگی می توانید در نخستین گام با دریافت سرویس مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات جامعی به دست آورید و با مقایسه نقاط قوت و احیانا نقاط ضعف دستگاه مورد نظر خود با نمونه مشابه در سایر برند ها، تصمیم درست و دقیقی با توجه به شرایط اختصاصی خود بگیرید. مسیری سنگفرش شده که از کنار آلاچیق ها، لانه کبوتر و برج فانوس می گذرد. باغ هنر هم در کنار آن قرار دارد این باغ خانه شعر و ادبیات و خانه نقش و هنرهای تجسمی را نیز در دل خود جای داده است. پارک جمشیدیه، در گذشته باغی بوده که تحت تملک فردی به نام جمشید الدوله قرار داشت و گویا قصد راه اندازی خانه سالمندان داشت. در نمایندگی SAMSUNG در تهران خدمات مربوط به سرویس در محل نیز تنها برای تامین رفاه حال کاربران راه اندازی شده است. جایی بین چادر نمایش و راپل، می توانید تهران قدیم را تجربه کنید.


تعداد بازديد : 154946 ا تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1402 ساعت: 19:40 ا نویسنده: ا


بخش نظرات این مطلب



صفحات سایت

تعداد صفحات : 10

ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران