دیار

دیار
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1403
1402
1401
1399
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 109
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 20
تعداد اعضا : 91

آمار بازدید
بازدید امروز : 2065
بازدید دیروز : 5104
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 17402
بازدید ماه : 83425
بازدید سال : 577981
بازدید کلی : 2153585

اطلاعات شما
آی پی : 18.226.93.209
مرورگر : Unknown ?
سیستم عامل : Search Bot
امروز : پنجشنبه 30 فروردین 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



شناسایی سوغات کیش


جزیره کیش یکی از زیباترین نقاط ایران با سوغاتی های خاص مانند تمام شهرهای ایران است، پس بهتر است قبل از شرکت در برنامه کیش، سوغاتی های جزیره را به همراه داشته باشید. سپس سوغاتی های مختلفی داریم که در این مطلب از مقاله رسانه گردشگری گردشی تاپ ارائه کرده ایم.

همانطور که می دانید جزیره کیش یکی از توریستی ترین نقاط ایران و کیش یکی از پرطرفدارترین تورهای محلی جزیره کیش است که علاوه بر گردشگران ایرانی، گردشگران زیادی را نیز خواهید دید که برای کار به این جزیره می آیند. یا سرگرمی این جزیره بزرگ‌ترین جزیره در ساحل خلیج فارس است و نسبت به سایر جزایر پایین‌تر توریستی‌تر است. کیش علاوه بر جاذبه ها و زیبایی سوغاتی های بی نظیری نیز دارد که می توانید آن ها را بخرید و هدیه ببرید. برای دوستانتان اگر دیرتر بروید، اگر قصد دارید به خانه بروید، جزیره کیش بهترین گزینه خواهد بود زیرا آب و هوای جزیره بسیار مطبوع است و می توانید از تمام امکانات و تفریحات کیش لذت ببرید و از همه گردشگران دیدن کنید. جاذبه های کیش و سفر کاملی دارید. در آخرین روز سفر خود می توانید به بازارهای کیشه رفته و انواع سوغات کیشه اعم از صنایع دستی، پوشاک و محصولات کشاورزی را خریداری کنید و با رضایت کامل به شهر خود بازگردید.

ارائه سوغات و صنایع دستی کیش

مردم ماهی و میگو

قبلا گفته بودیم که شغل سنتی مردم جزیره کیش قبلا و امروز هم ماهیگیری است و کیش یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای غذاهای دریایی است، زیرا همانطور که می دانید در آب های شور خلیج فارس واقع شده است. ماهی جاموب طعم بسیار خوبی دارد و ماهی و میگوی جنوب ایران از جمله کیش بسیار پرطرفدار و معروف هستند و در دسته سوغات کیش قرار می گیرند، بهترین ماهی هستند که می توانید به عنوان سوغاتی از ماهی تن کیش بیاورید. ماهی سنگی، ماهی ساردین، هامور، ماهی مارماهی، ماهی مارماهی و ماهی مقوایی است و شما می توانید ماهی تازه را به عنوان سوغات با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید، شاید بتوان میگو را یکی از با ارزش ترین و مهم ترین محصولات دانست. ، دریای عمان و خلیج فارس، جالب است بدانید که تاکنون 10 نوع میگو در این منطقه شناخته شده است که خرچنگ یا شاه میگو معروف ترین آنهاست. بد نیست بدانید که این نوع میگو بسیار کمیاب است و فقط در سواحل صخره ای یافت می شود، در سواحل نیز یافت می شود و سالانه تنها حدود 200000 عدد از این نوع میگو به دست صیادان توری می رسد.

تمام قهوه و شکلات در زمستان

در هر مرکز خرید کیش می‌توانید کافه‌ها و شکلات‌فروشی‌ها را ببینید - مغازه‌های شیک با طیف وسیعی از محصولات که در جزیره کیش جا نمانید، بیشتر از هر شهر دیگری کافه‌ها پیدا می‌کنید و شکلات‌فروشی پیدا می‌کنید. خوب است بدانید که قهوه و شکلات از سوغات محلی و سنتی این جزیره نیستند، اما از آنجایی که کیش یک منطقه تجارت آزاد است، قیمت این نوع کالاها بسیار ارزان است. تنوع نیز بیشتر است، انواع قهوه سبز، اسپرسو، ترکی و محصولات تجاری مانند نسکافه، کاپوچینو، کافی میکس و همچنین محصولات معروفی مانند کلاسنو، لینت، نوتلا، نسکویک، الیت، را می توانید خریداری کنید. اتی، فراگاتا، پیاستن می توانید کاوندیش، تاسیر، هلما، ایگل پرمیوم، جیلیان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

خرما و مرکبات

جزیره کیش آب و هوای گرمسیری دارد و در جنوب ایران قرار دارد، بنابراین خاک آن برای کاشت مرکبات و خرما ایده آل است و در کیش می توان نخلستان های خرمای زیادی را دید. تولید خرما در این منطقه بسیار عالی است و یکی از بهترین انواع خرما به شمار می رود، خرمای تر، خرمای خشک، خرمای معمولی و همچنین چیپس خرما، عسل خرما و شیره خرما در این منطقه موجود است. به عنوان سوغات بیاورید

کیش ماسالا و عسل

این ادویه یکی از معروف ترین ادویه های جنوب ایران و جزیره کیش به شمار می رود. ادویه ای است که از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، زیره سیاه، رازیانه رومی تهیه می شود. میخک، جوز هندی، ریشه جوز هندی، زردچوبه، گشنیز، زیره، پودر لیمو، رزماری، شنبلیله، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، گشنیز، زیره، زنجبیل و آویشن و بدون شک می توان چنین ترکیبی را با معده خالی تهیه کرد. این ادویه را در سفر به کیشا حتما میل می کند و در غذاهایی مانند مرغ، کتلت و سوغاتی خوب خورش کیشا گری استفاده می کند و می توانید طعم متفاوتی از عسل را بچشید.

صنایع دستی کیش

یکی از مهم ترین و معروف ترین سوغاتی های کیش صنایع دستی کیش است که بسیار متنوع و از پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی و فسیل های دریایی ساخته می شود و به صورت آینه، جعبه جواهرات و زیورآلات عرضه می شود. به عنوان بناهای تاریخی از دیگر صنایع دستی کیش که برای آشنایی گردشگران با هنر و فرهنگ جزیره طراحی شده است می توان به قالیچه سوزنی، سبد و حصیر دستباف، سفال و منسوجات گلبتون دوزی اشاره کرد.

حنا در کیسا

حنابندان یکی از سنت های رایج در جنوب ایران و کیش است. که امروزه نیز وجود دارد بد نیست بدانید که نقاشی حنا یکی از هنرهای پرطرفدار در بین بومیان این جزیره زیبا و گردشگران بسیار است. آنها هم به این نقاشی علاقه داشتند. شکل های زیبای دست را نشان می دهند و ترسیم می کنند. به این دلیل که مصرف حنا در این جزیره بسیار زیاد است. حنای آماده و نیمه تمام مرغوب را می توانید از فروشگاه ها بخرید و یک سوغاتی خوب درست کنید.

لباس کیش

همانطور که گفتیم کیش یک منطقه آزاد تجاری است و به راحتی می توان لباس های با کیفیت و رنگارنگ را به این جزیره آورد. برای یادآوری می توانید در کیش هر لباسی که می خواهید بخرید، مارک یا غیر مارک، ارزان یا گران، با کیفیت یا بی کیفیت.


تعداد بازديد : 33 ا تاریخ: پنجشنبه 16 فروردين 1403 ساعت: 11:47 ا نویسنده: ا



7 راه آسان برای اخذ اقامت ترکیه در سال 2024 شرایط جدید اقامت توریستی


در این مقاله به بررسی انواع اقامت ترکیه و ۷ راه برای دریافت آن می پردازیم.

همچنین نحوه اخذ اقامت توریستی ترکیه (کیملیک)، مدارک لازم برای سال اول زندگی، تمدید اقامت توریستی در سال 2024 را آموزش خواهیم داد. با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

کیملیک ترکی چیست؟

کیملیک در زبان ترکی به معنای هویت است.

و به اصطلاح کارت اقامت Türkiye (اقامت ترکیه) کیملیک نام دارد.

پس از تایید و پذیرش مدارک، اداره مهاجرت برای خارجیانی که درخواست اقامت و اقامت ترکیه را دارند، کارتی به نام کیملیک صادر می کند.

با این کارت شما مقیم ترکیه محسوب می شوید که مزایایی برای شما دارد.

اما باید بدانید که شما شهروند ترکیه محسوب نمی شوید و دریافت این کارت هیچ مزیتی ندارد.

و از همه مهمتر با این کارت اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت و اگر می خواهید در این کشور کار کنید باید مجوز کار بگیرید.

1- اقامتگاه های توریستی در ترکیه

اولین راه برای اخذ اقامت ترکیه بعد از مهاجرت به ترکیه از طریق اقامت توریستی ترکیه می باشد.

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که همه ساله پذیرای افراد زیادی است که به قصد اقامت، تحصیل یا مسافرت به این کشور می آیند.

اما یکی از راه هایی که در سال های اخیر تعداد زیادی از بومیان توانسته اند به ترکیه مهاجرت کنند، یافتن اقامتگاه های توریستی در ترکیه است.

این نوع اقامت دارای شرایط و ضوابط خاصی است و بسیاری از ایرانیان با احراز این شرایط و پرداخت هزینه های مناسب توانسته اند اقامت ترکیه را دریافت کنند.

این افراد با اعمال روش های مختلف و ارائه مدارک لازم می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و در صورت تصمیم به ادامه اقامت در ترکیه چندین شرط را رعایت کنند. ، می توانید با انجام مراحل لازم اقامت خود را در این کشور تمدید کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در مورد شرایط اخذ توریسم در ترکیه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مدت ویزای توریستی ترکیه

به طور کلی مدت اقامت در ترکیه سه ماه یا 90 روز است و در این مدت افراد ما نیازی به ویزای اقامت نخواهند داشت.

افرادی که قصد اقامت در ترکیه را دارند می توانند هر 6 ماه یکبار به مدت 90 روز بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند.

در واقع متقاضی در این مدت نمی تواند به عنوان گردشگر به هیچ گونه فعالیت تجاری یا آموزشی بپردازد.

اما برای ماندن طولانی‌تر در کشور، راه‌های قانونی ارزان‌تر و بهتری از جمله اجاره یا خرید ملک وجود دارد.

مدت زمان این نوع اقامت در ترکیه یک سال است که برای آن ویزای توریستی الزامی است.

چگونه می توان اقامت توریستی یک ساله گرفت؟

عموما افرادی که قصد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را دارند در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای اقامت یک ساله اقدام کنند.

همانطور که گفتیم برای اخذ اقامت توریستی ترکیه با مدت یکسال روش ها و مدارک خاصی وجود دارد که دولت ترکیه آن را مد نظر قرار می دهد و اگر یک خارجی متقاضی اقامت دلایلی مانند موارد ذکر شده در زیر داشته باشد. ، می توانید از مزایای اقامت توریستی قانونی ترکیه بهره مند شوید.

دلایل و شرایط لازم برای اخذ اقامت توریستی یک ساله به شرح زیر است:

نیاز به اقامت در ترکیه برای تحقیقات علمی و دانشگاهی

خرید خانه توریستی در ترکیه (حداقل 200 هزار دلار) با خرید ملک;

شروع کار و تجارت بر اساس قوانین دولت این کشور مشروط به اخذ ویزا یا مجوز کار

اخذ اقامت از طریق ازدواج

اخذ مجوز اقامت از طریق شرکت در دوره های آموزشی پیشرفته

پس از اتمام دوره یک ساله اقامت در ترکیه، با ارائه مدارکی که شرایط لازم برای ادامه اقامت در این کشور را اثبات می کند، ممکن است بتوانید اقامت خود را تمدید کرده و به اقامت خود در این کشور ادامه دهید.

آیا می توان از طریق اقامتگاه توریستی ترکیه کار کرد؟

اگر 6 ماه از اقامت متقاضی در ترکیه گذشته باشد و این اقامت به دلیل خرید یا اجاره ملک بوده باشد، با اخذ مجوزهای لازم می تواند در این کشور مشغول به کار شود.

در واقع برای دریافت مجوز کار در این کشور نیاز به داشتن کارت اقامت یعنی کیملیک دارید.

این مجوز فعالیت به شرطی به فرد اعطا می شود که در استخدام کارفرمای ترکیه ای باشد و در این مدت باید هزینه بیمه فرد را پرداخت کند.

در این صورت می توانید برای مجوز کار در ترکیه اقدام کنید.

قوانین اقامت توریستی در ترکیه چیست؟

اقامت توریستی در ترکیه ساده ترین و ارزان ترین راه برای اقامت در ترکیه است.

اما در سال های اخیر، تنش ها بر سر خرید خانه برای سال اول افزایش یافته است.

علاوه بر اجاره، باید موجودی حساب بانکی و توان مالی خود را نیز نشان دهید.

علاوه بر این، هنگام ارسال مدارکی که هدف از اقامت خود در ترکیه را توضیح می دهد، باید فرمی را پر کنید.

داشتن اقوام نزدیک در ترکیه شانس شما را برای یافتن ملک اجاره ای افزایش می دهد.

اگر اقامت شما در ترکیه به هر دلیلی رد شود. شما باید ترکیه را ترک کنید.

و بعد از شش ماه خارج از ترکیه می توانید برای اقامت توریستی ترکیه و وام اقدام کنید.

لطفا مراقب باشید زیرا تکمیل و تکمیل صحیح مدارک برای مجوز اقامت ترکیه بسیار مهم است.

اگر قصد تمدید اقامت خود در ترکیه را دارید، از دو ماه قبل از پایان اقامت خود، مراحل رسیدگی و سوالات مربوط به تمدید را شروع کنید.

با اجاره آپارتمان در ترکیه زندگی کنید

همانطور که گفته شد اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه در ترکیه خطرناک ترین مسیر است.

همچنین توجه داشته باشید که این اقامتگاه برای همه شهرها و محله های استانبول در دسترس نیست.

لیست مناطق ممنوعه را می توانید در پست مناطق ممنوعه استانبول مشاهده کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بر خلاف اخبار جعلی، با اخذ اقامت ترکیه در سال های متوالی نمی توانید پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

حتی اگر این عدد 50 سال باشد!

در مقاله 5 راه آسان برای اخذ تابعیت ترکیه روش اخذ تابعیت ترکیه را توضیح دادیم.

در زیر به مدارک مورد نیاز برای گرفتن خانه سال اولی با اجاره خانه پرداخته ایم:

خطرات گردشگران در ترکیه را لیست کنید

در قسمت های قبل راه های اخذ اقامت توریستی را بیان کردیم که به عنوان یکی از شاخه های اقامت کوتاه مدت در ترکیه شناخته می شود و به آن اقامت اجاره ای یا اجاره املاک نیز می گویند و یکی از روش های ارجح می باشد. ایرانیان و به عنوان یکی از راه های اقتصادی برای اخذ اقامت با حداقل ثبات و حداکثر ریسک.

دلیل این مشکل امکان رد درخواست اقامت و یا رد متقاضی می باشد که حتی در صورت تکمیل مدارک باز هم قابل پذیرش توسط اداره مهاجرت ترکیه نمی باشد و متقاضی مجبور به ترک ترکیه در مدت ده روز جهت خروج خواهد بود. . ، و امکان پذیرش تا شش ماه برای محل سکونت این فرد درخواست مجدد وجود ندارد.

یکی دیگر از مشکلات گردشگران در ترکیه عدم حمایت قانونی از تابعیت افرادی است که از این طریق به ترکیه می آیند.

در واقع، اگرچه چنین اقامتگاه هایی قانونی هستند، اما سابقه شهروندی افراد به حساب نمی آیند.


تعداد بازديد : 36 ا تاریخ: پنجشنبه 16 فروردين 1403 ساعت: 11:10 ا نویسنده: ا



نسخه جدید اینستاگرام 2023


رشد سریع اینستاگرام همچنان ادامه دارد و آمارهای آن نشان می دهد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار ارزشمند برای فعالیت و تجارت مردم است. اینستاگرام به سرعت به یک پلتفرم رسانه اجتماعی برتر با ویژگی های منحصر به فرد خود تبدیل شده است که با سرعت غیر قابل پیش بینی در حال تغییر هستند.

بر اساس گزارش وب سایت سامراش، اینستاگرام با 4.25 میلیارد بازدید ماهانه یکی از ده سایت پربازدید جهان است. اینستاگرام به عنوان پردانلودترین اپلیکیشن جهان شناخته می شود و پس از آن تیک توک، فیس بوک و واتس اپ قرار دارند. برنامه ها در بخش بعدی هستند. برای نصب اینستاگرام جدید و دانلود برنامه اندروید با ما همراه باشید.



بر اساس آخرین گزارش متا، بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام وجود دارد که نشان می دهد تعداد کاربران اینستاگرام همچنان در حال افزایش است. پیش از این اعلام شده بود که روزانه 1.386 میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند.

ویژگی های جدید اینستاگرام

تغییرات ایجاد شده با آپدیت جدید اپلیکیشن اینستاگرام ۲۰۲۳، گزینه ها و امکانات جدیدی را به این برنامه اضافه کرده است که در ادامه به بهترین نمونه های آن اشاره می کنیم. البته این ویژگی ها به مرور زمان و با توجه به منطقه جغرافیایی و کشوری که در آن قرار دارید، بر اساس برنامه زمانی و به صورت خودکار فعال می شوند. البته لازم به ذکر است که برخی از این امکانات به طور کلی در ایران وجود ندارد.

1) ویژگی جدید یادداشت های اینستاگرام

با آپدیت جدید اینستاگرام در سال 2023، قابلیت یادداشت ها نیز به اپلیکیشن اضافه خواهد شد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا یادداشتی تا 60 کاراکتر را به جعبه پیام خصوصی خود اضافه کنند. بر اساس گزارش ها، تیم متا (شرکت مادر اینستاگرام) مدت زیادی است که روی این ویژگی کار می کند، اما پس از خرید ایلان ماسک و خروج برخی از کاربران از اینستاگرام، تصمیم گرفته شد که این ویژگی را پیاده سازی کند.

یادداشت های شما فقط برای فالوورها و افرادی که در لیست دوستان نزدیک شما هستند قابل مشاهده خواهند بود در قابلیت جدید دایرکت اینستاگرام می توانید با رفتن به قسمت دایرکت یک یادداشت با حداکثر 60 کاراکتر اضافه کنید. این یادداشت به مدت 24 ساعت برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود

2) اضافه کردن حالت بی صدا

یکی از اولین تغییرات اعمال شده در آپدیت جدید اینستاگرام اضافه شدن حالت بی صدا است. با فعال سازی این حالت در اپلیکیشن، دیگر نوتیفیکیشن اینستاگرام را دریافت نخواهید کرد و حالت فعالیت پروفایل شما نیز به حالت بی صدا تغییر می کند. در صورت دریافت پیام دایرکت در این حالت، اینستاگرام به صورت خودکار پیامی که قبلا نوشته شده بود را به عنوان پاسخ ارسال می کند که یکی از ویژگی های جدید دایرکت اینستاگرام است.

3) آواتار قدرتمند و قابلیت افزایش تصویر پروفایل

یکی از نوآوری های اینستاگرام در سال 2023، عکس پروفایل متحرک است. قبلاً مجبور بودید بین عکس پروفایل و آواتار برای نمایش در نمایه خود یکی را انتخاب کنید، اما اکنون می توانید هر دو را در نمایه خود مشاهده کنید.

دوستان و فالوورهای شما می توانند هم تصویر نمایه و هم آواتار شما را ببینند. اگر یک آواتار به حساب کاربری خود اضافه کنید، اینستاگرام به طور خودکار این ویژگی را برای شما فعال می کند.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در اینستاگرام افزایش عکس پروفایل است. برای دیدن عکس نمایه بزرگتر نیازی به استفاده از ابزارها و وب سایت های مختلف نیست. برای مشاهده نسخه بزرگتر کافیست روی عکس نمایه کاربر ضربه بزنید. اگر کاربر داستانی دارد، باید انگشت خود را روی عکس نمایه نگه دارید.

4) برای پاسخ به نظرات گیف ارسال کنید

امکان ارسال گیف در کامنت یکی از قابلیت های جدید آخرین آپدیت اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت، کاربران لایک استوری می توانند گیف را در نظرات ارسال کنند.

برای استفاده از این قابلیت کافی است گوشی هوشمند خود را در دست بگیرید و در حین نوشتن نظر روی نماد GIF کلیک کنید. البته این قابلیت هنوز برای همه کاربران فعال نشده است و احتمالا به تدریج در دسترس خواهد بود.

5) عملکرد پروفایل های گروه

یکی از قابلیت های جدید در آپدیت اینستاگرام 2023 امکان ایجاد پروفایل گروهی است. با این ویژگی، چندین کاربر می توانند گروه ایجاد کنند و پست ها و استوری های خود را در این نمایه مشترک به اشتراک بگذارند. مانند پروفایل های معمولی، فقط اعضای نمایه می توانند پست ها و استوری های خود را ببینند.

6) ویژگی های داشبورد حرفه ای اینستاگرام

قابلیت جدید اینستاگرام به نام «داشبورد حرفه ای» معرفی شده است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از ابزارهای حرفه ای فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی برای بهبود کسب و کار خود پیگیری کنید. یکی از ویژگی‌های این قابلیت، بخش «آگاه باشید» است که به شما امکان می‌دهد از موضوعات مهم دیگر تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام مطلع شوید.

بخش دیگری نیز به فروش محصولات تجاری اختصاص دارد و به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی محصولات را از پروفایل خود مشاهده کرده و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند. در بخش «فعال ترین ساعات»، همچنین می توانید ببینید که مخاطبین شما در چه ساعاتی بیشتر فعال هستند. این ویژگی در آپدیت اخیر اینستاگرام در ژانویه 2021 معرفی شد.

7) گزینه ای برای ذخیره پست ها به صورت گروهی

در میان عملکردهای جدید اینستاگرام 2023، عملکرد Collaborative Collection به کاربران اجازه می دهد تا انتشارات را به عنوان یک گروه با یک کاربر یا یک گروه در دایرکت به اشتراک بگذارند. در این قابلیت، پست های ذخیره شده در فضای اشتراکی برای شما و سایر کاربران گروه قابل مشاهده خواهد بود.

این قابلیت مشابه قابلیت ذخیره یادداشت ها است با این تفاوت که یادداشت های این قسمت برای چند کاربر ذخیره می شود و این قابلیت در گوشی های اندرویدی مانند گوشی های سامسونگ، گوشی های شیائومی و اپل رایج است.

8) قابلیت زیرنویس خودکار برای داستان ها

یکی دیگر از ویژگی های جدید استوری اینستاگرام در آپدیت 2023، افزودن خودکار کپشن به استیکرها به استوری ها است که به کاربران کمک می کند با تماشاگران ویدیوهای بدون صدا ارتباط بهتری برقرار کنند.

با این قابلیت متنی که در استوری می گویید به صورت خودکار به استوری اضافه می شود. این ویژگی برای ویدیوهای 15 ثانیه یا کمتر در دسترس است. اگر خطایی در متن وجود دارد، فقط کلمه را انتخاب کرده و آن را ویرایش کنید.

این ویژگی جدید مورد استقبال بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار گرفته است زیرا مشاغلی که ارتباط خود را با مخاطبان خود قطع می کنند می توانند فروش و محبوبیت خود را کاهش دهند. همچنین این قابلیت برای کاربرانی که زمان کافی برای روایت داستان ندارند و یا به دنبال راه حلی آسان و سریع هستند بسیار مفید است.

9) به‌روزرسانی‌های ویژگی Instagram Insights

با به روز رسانی بخش Insight در اینستاگرام 2022، تغییراتی در ویژگی های اینستاگرام ایجاد شد که بیشتر به Live و Rails مربوط می شود که به ویژگی جدید Instagram Rails معروف است که به سازندگان کمک می کند با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال، اینستاگرام به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا حساب های خود را با داده های بیش از 90 روز بررسی کنند. همچنین با این آپدیت، عملکرد ویدیوهای زنده نیز سنجیده می شود. این تغییرات به سازندگان محتوا کمک می کند تا با داده های بیشتر و اطلاعات دقیق تر، استراتژی های بهتری برای بهبود عملکرد اکانت اینستاگرام خود ایجاد کنند.

10) ویژگی داستان مبتنی بر مکان

استفاده از موقعیت مکانی در استوری یکی از ویژگی های موجود در اینستاگرام بود، اما در اکتبر 2020 حذف شد. با ویژگی های جدید اینستاگرام 2023، این ویژگی با تغییرات دیگری به اینستاگرام بازگشته است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند تاریخچه حساب های اطراف را روی نقشه مشاهده کنند. این ویژگی می تواند به کاربران در کشف مکان های جدید و گسترش روابط با دوستان و آشنایان کمک کند.


تعداد بازديد : 149 ا تاریخ: يکشنبه 12 فروردين 1403 ساعت: 18:08 ا نویسنده: ا



راهنمای کامل ژنراتورهای سوخت


وقتی صحبت از تولید برق قابل اعتماد و کارآمد می شود، دیزل ژنراتورها یک انتخاب محبوب در صنایع مختلف هستند. این ماشین‌های بادوام مزایای زیادی را ارائه می‌کنند که آنها را به یک عنصر اصلی برای بسیاری از مشاغل و افراد تبدیل می‌کند. در این راهنمای جامع، همه چیزهایی را که باید در مورد دیزل ژنراتورها بدانید، از جمله نحوه عملکرد، مزایا، کاربردهای متداول، کارایی سوخت، نگرانی‌های زیست‌محیطی و انواع مختلف موجود در بازار، به شما معرفی می‌کنم.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتورها بر اساس اصل تبدیل دیزل به برق کار می کنند. این فرآیند با تزریق سوخت دیزل به محفظه احتراق آغاز می شود. پس از احتراق، بخارات سوخت تبخیر می شوند و به سرعت منبسط می شوند و پیستون را به سمت پایین هل می دهند. سپس این حرکت به میل لنگ منتقل می شود که حرکت خطی را به حرکت چرخشی تبدیل می کند. چرخش میل لنگ ژنراتور را به حرکت در می آورد و برق تولید می کند.

یکی از اجزای اساسی دیزل ژنراتور دینام است که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را بر عهده دارد. دینام از یک استاتور و یک روتور تشکیل شده است که توسط میل لنگ به حرکت در می آید. هنگامی که روتور در میدان مغناطیسی استاتور می چرخد، جریان الکتریکی القا می شود و در نتیجه الکتریسیته تولید می شود.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور

استفاده از دیزل ژنراتور چندین مزیت دارد.

اول، سوخت دیزل به طور گسترده در دسترس است و به راحتی خریداری می شود، و آن را به گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای تولید برق تبدیل می کند.

علاوه بر این، دیزل ژنراتورها به دلیل دوام و قابلیت اطمینان خود شناخته می شوند. آنها می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و برای مدت طولانی بدون اینکه در معرض ساییدگی قرار گیرند کار کنند. این امر ژنراتورها را برای کاربردهای حیاتی که در آن منبع تغذیه بدون وقفه ضروری است، ایده آل می کند.

علاوه بر این، دیزل ژنراتورها نسبت به انواع دیگر ژنراتورها سوخت بیشتری مصرف می کنند. دیزل ژنراتورها چگالی انرژی بالاتری دارند، به این معنی که می توانند انرژی بیشتری در هر لیتر تولید کنند. این به معنای صرفه جویی در هزینه است، به خصوص برای شرکت هایی که نیاز به منبع تغذیه ثابت برای مدت زمان طولانی دارند.

کاربردهای کلی دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها در بخش ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتورها معمولاً در سایت‌های ساختمانی استفاده می‌شوند، جایی که انرژی موقتی برای تجهیزات و ابزار فراهم می‌کنند. دیزل ژنراتورها همچنین در مناطق دورافتاده و در مواقع اضطراری مانند قطع برق ناشی از بلایای طبیعی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتورها اغلب در بیمارستان ها، مراکز داده و تاسیسات مخابراتی برای تامین برق بدون وقفه استفاده می شوند.

راندمان سوخت و ملاحظات زیست محیطی

راندمان سوخت عامل مهمی است که در انتخاب ژنراتور باید در نظر گرفته شود. دیزل ژنراتورها به دلیل راندمان سوخت عالی خود شناخته می شوند، زیرا می توانند قدرت قابل توجهی را با مقدار نسبتاً کمی سوخت تولید کنند. این نه تنها هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد، بلکه اثرات زیست محیطی را با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به حداقل می رساند.

البته باید توجه داشت که سوخت دیزل گازهای گلخانه ای از جمله اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق و دی اکسید گوگرد تولید می کند. برای کاهش تأثیر خود بر محیط زیست، باید دیزل ژنراتوری را انتخاب کنید که استانداردها و مقررات آلایندگی را رعایت کند.

انواع دیزل ژنراتور

انواع مختلفی از ژنراتورهای دیزلی در بازار وجود دارد که هر کدام برای برآوردن نیازهای برق خاص طراحی شده اند. رایج ترین انواع آن شامل دیزل ژنراتورهای قابل حمل، دیزل ژنراتورهای پشتیبان و دیزل ژنراتورهای برق اولیه است.

دیزل ژنراتورهای قابل حمل کوچک و سبک وزن هستند که آنها را برای نیازهای برق موقت مانند کمپینگ یا پروژه های کوچک ساختمانی ایده آل می کند.

دیزل ژنراتورهای پشتیبان برای تامین برق پشتیبان در صورت قطع برق طراحی شده اند. آنها معمولاً به یک کلید انتقال خودکار متصل می شوند که اختلالات در منبع تغذیه اصلی را تشخیص داده و ژنراتور را راه اندازی می کند.

دیزل ژنراتورهای توان بالا برای تولید توان پیوسته و برد طولانی طراحی شده اند. آنها اغلب در مناطق دور افتاده یا به عنوان منبع اصلی برق در مناطق خارج از شبکه استفاده می شوند. ژنراتورهای برق اولیه برای تحمل بارهای سنگین ساخته شده اند و می توانند برای مدت طولانی بدون وقفه کار کنند.

دیزل ژنراتور را انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک دیزل ژنراتور، چندین فاکتور حیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که نیازهای برق شما را به طور موثر برآورده می کند. در اینجا لیست کوتاهی از ایده های مهم آورده شده است:

قابل حمل در مقابل سایاگا

توانایی

قابلیت مدولار

سیستم کنترل و مدیریت

بهره وری سوخت و استقلال

اندازه فیزیکی و حمل و نقل

الزامات نگهداری
https://www.sharghdaily.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-287/924402-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7
سن ژنراتور

این عوامل به شما کمک می کند دیزل ژنراتوری را انتخاب کنید که قابل اعتماد، کارآمد و مناسب برای نیازهای برق خاص شما باشد.

نتیجه گیری: استفاده از توان دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها روش تولید و دسترسی به برق را متحول کرده اند. از بهره وری سوخت گرفته تا طیف گسترده ای از کاربردها، این ماشین های قدرتمند به ابزارهای ضروری برای مشاغل و افراد تبدیل شده اند. چه در مواقع اضطراری به برق پشتیبان نیاز داشته باشید و چه به منبع برق قابل اعتماد در مکان های دور، دیزل ژنراتورها راه حلی قابل اعتماد و کارآمد هستند.

با درک نحوه عملکرد دیزل ژنراتورها، مزایای آنها و انواع مختلف، می توانید از قدرت دیزل ژنراتورها برای رفع نیازهای الکتریکی خاص خود استفاده کنید. اگر به یک منبع برق قابل اعتماد و کارآمد نیاز دارید، سرمایه گذاری در دیزل ژنراتور را در نظر بگیرید.


تعداد بازديد : 8919 ا تاریخ: چهارشنبه 8 فروردين 1403 ساعت: 21:26 ا نویسنده: ا



تفاوت اصلی بین اپوکسی و پلی اورتان؟ پلی اورتان بر پایه آب و روغن چیست؟


پلی یورتان (پلی اورتان) به گروهی از مواد شیمیایی اطلاق می شود که از واکنش پلی ال ها و ایزوسیانات ها به عنوان اجزای اصلی تولید می شوند. با سیماب رزین همراه باشید.

تاریخچه پلی اورتان از کجا شروع شد؟

پلی یورتان ها اولین بار توسط اتو بایر در آلمان در سال 1937 کشف شد و از آن زمان این مواد خواص مهمی داشته و موفقیت های زیادی در تمام مناطق جهان به دست آورده اند. از اولین واکنش پلی اورتان، دی ایزوسیانات، آلیتان ها ترکیباتی هستند که دارای پیوندهای یورتان هستند. پلی اورتان (PU) نام عمومی پلیمرهای دارای پیوند یورتان است. پیوند یورتان از واکنش افزودن بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب حاوی هیدروژن فعال مانند گروه هیدروکسیل تشکیل می شود. گروه های ایزوسیانات بسیار واکنش پذیر هستند و بنابراین رشد آنها نیازی به افزایش دما ندارد. به طور خلاصه، پلی اورتان را می توان به روش های مختلفی تولید کرد: محصولات فوم، فیلم ها، الاستومرها، پودرها، مایعات و امولسیون ها.

رزین پلی یورتان چیست؟

رزین پلی یورتان پایه آب یکی از مواد تکمیل کننده چوب است که استفاده از آن آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به طور کلی دو نوع پلی یورتان پایه آب و روغنی در بازار وجود دارد که تفاوت های بسیار جزئی و جزئی در عملکرد و کاربرد آنها وجود دارد. پلی اورتان استاندارد با قلم مو، یک نوع پلی اورتان با پارچه و نوع دیگر در قوطی های آئروسل اسپری می شود. اگر ساختار چوب فرسوده و فرسوده شده باشد، یک لایه زیرین مانند پلی اورتان می تواند از چوب به عنوان پوشش محافظت کند.

پلی اورتان پایه آب چیست؟ پلی اورتان بر پایه روغن چیست؟

هنگامی که فهمیدیم پلی اورتان چیست، به انتخاب نوع مورد نیاز خود ادامه می دهیم.

انتخاب بین پلی اورتان پایه آب یا روغنی تا حد زیادی به نوع کار چوبی و ترجیحات شما بستگی دارد. پلی اورتان پایه روغن نسبت به پلی یورتان پایه آب راحت تر و پایدارتر است. این نوع پلی اورتان ضخیم تر است و حاوی مواد جامد بیشتری است، بنابراین نیاز به دو یا سه لایه دارد، در حالی که پلی اورتان پایه آب به سه یا چهار لایه نیاز دارد.

تفاوت بین پلی اورتان پایه آب و پلی اورتان بر پایه روغن

1. روغن پلی اورتان تحت تأثیر خطوط برس و خشک شدن آسان قرار می گیرد و در نتیجه سرعت کار و شدت گرد و غبار جمع شده در اثر کار کاهش می یابد.

2. پلی اورتان پایه آب سریعتر خشک می شود، نرمتر است و بوی کمتری نسبت به پلی اورتان پایه روغنی دارد. یکی از معایب پلی یورتان پایه آب این است که الیاف چوب را می گیرد، مستعد لکه های آب است و زمانی که روی برخی رنگ های شفاف چوب استفاده می شود کمی ناراحت کننده است.

3. یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع پلی اورتان رنگ آنهاست. پلی یورتان بر پایه روغن به چوب رنگ کهربایی گرم می دهد، به ویژه چوب های سبک مانند بلوط و افرا. یک فرمول پلی اورتان سبک تر و بی رنگ تر بر پایه آب که سفید مایل به شیری است اما پس از خشک شدن پاک می شود.

نکات مهم استفاده از چوب پلی اورتان

رزین پلی اورتان چگونه باید مخلوط شود؟

ابتدا باید شیشه پلی اورتان خود را جابجا کنید و هرگز آن را تکان ندهید! چرا؟ اگر بطری پلی یورتان را تکان دهید، حباب هایی بیرون می آیند که ممکن است در حین استفاده نمایان شود. بنابراین، قبل از استفاده، بطری پلی اورتان را به آرامی اما با احتیاط هم بزنید.

امکانات احتمالی برای استفاده از رزین پلی اورتان

از رزین پلی اورتان در یک منطقه تمیز با تهویه مناسب استفاده کنید. فرآیند خشک شدن پلی اورتان ساعت ها طول می کشد و این زمان برای نشستن حشرات و گرد و غبار روی مواد کافی است. هر دو پلی اورتان پایه آب و پلی اورتان پایه روغن بوی قوی دارند (پلی اورتان پایه روغن بوی قوی تری دارد)، بنابراین منطقه ای که پلی اورتان استفاده می شود باید به خوبی تهویه شود. بنابراین هرگز پلی اورتان خود را در فضای باز قرار ندهید زیرا نمی توانید گرد و غبار و حشرات را کنترل کنید.

دمای محیط چیست؟

بهترین دمای محیط و سطح کار هنگام رنگ آمیزی بین 10-40 درجه سانتیگراد است. برای دستیابی به کیفیت خوب، رنگ آمیزی تا حد امکان در محیط داخلی توصیه می شود. دمای محیط در هنگام رنگ آمیزی باید حداقل 3 درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه شبنم محیط باشد تا از تشکیل قطرات آب روی سطح جلوگیری شود.

تراز کردن سطح را برای رنگ آمیزی پلی اورتان فراموش نکنید.

بهتر است از پلی اورتان روی سطح کاملا صاف استفاده شود، زیرا خود تراز است و چکه نمی کند. اگر از پلی یورتان روی سطح شیبدار استفاده کنید، مواد جاری شده و می چکد. برای غلبه بر این مشکل می توانید لایه های نازک بزنید یا به جای برس از پارچه یا اسپری استفاده کنید. لایه های نازک را می توان با هر دو روش استفاده کرد. در صورت وجود انقباض در لایه، ناهمواری بین لایه ها را با ماسه یا تیغه تیز از بین ببرید.

پس از اعمال هر لایه پلی اورتان، با نور بررسی کنید. ایراداتی مانند حباب، آثار خراشیدگی، خط و خش و نواحی کدر یا کدر را به دقت بررسی کنید. زمانی که کف پلی اورتان شما هنوز خیس است می توانید این مشکلات را برطرف کنید.


تعداد بازديد : 1538 ا تاریخ: سه شنبه 7 فروردين 1403 ساعت: 12:32 ا نویسنده: ا



سرویس خواب نوجوان شامل چه مواردی است؟


چیدمان اتاق خواب بخش مهمی از اتاق جوانان است. داشتن تخت مناسب می تواند تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت زندگی آنها داشته باشد.

نوجوانان باید از حضور در اتاق خواب خود لذت ببرند. بنابراین ست اتاق خواب شما باید ویژگی های زیادی داشته باشد تا به دل آن ها بیاید. این سرویس خواب در طرح ها و مدل های زیبا و متنوع در چوب تانیل موجود می باشد.

گروه خدمات اتاق خواب جوانان

طبقه بندی تخت نوجوان معمولا بر اساس سلیقه و علایق جنسیت انجام می شود. به طور کلی می توان آنها را به دو دسته اصلی زیر تقسیم کرد:

سرویس خوابگاه دخترانه

طرح های رنگارنگ و شاد: ست های اتاق خواب دخترانه معمولا طرح هایی با رنگ های روشن، متنوع و شاد دارند. این دسته شامل رنگ هایی مانند صورتی، بنفش، آبی آسمانی، سبز و طرح های گلدار، پرندگان، پرنسس ها و غیره است.

جزئیات تزئینی: ست های اتاق خواب دخترانه اغلب شامل جزئیات زیبایی مانند بالش، روپوش و مواد تزئینی در یک طرح دخترانه است.

طرح های مربوط به مزایای دختر: این خدمات ممکن است دارای طرح های مربوط به مزایای دختر مانند فیلم، موسیقی و غیره باشد.

فضای رمانتیک و زیبا: برخی از طرح های ست اتاق خواب دخترانه به دلیل رنگ های زیبا و رمانتیک، فضایی دلنشین ایجاد می کنند.

خدمات شبانه روزی برای پسران

طرح های ساده و مدرن: اتاق خواب نوجوانان معمولاً شامل طرح های ساده و مدرن است. رنگ هایی مانند آبی، نارنجی، سبز و خاکستری در این دسته رایج هستند.

طرح های مرتبط با علاقه کودکان: تخت خواب کودک می تواند دارای طرح های مرتبط با علاقه کودکان باشد. مانند طراحی ماشین، ورزش هایی مانند فوتبال و بازیکنان فوتبال، فضای بیرونی و ماجراهای فرازمینی

جزئیات کمتر و استفاده بیشتر: این خدمات عموماً برای نظافت جزئیات کمتری دارند. اما آنها بیشتر روی استفاده روزانه تمرکز می کنند. مثلا کوسن ها و پارچه های تزئینی کمتر استفاده می شود.

مدل های مختلف اتاق نوجوان

مدل های مختلف سرویس خواب نوجوان شامل انواع طرح ها، اندازه ها و ظرفیت ها می باشد. برخی از این مدل ها عبارتند از:

خدمات نوآورانه

این مدل ها اغلب از موادی مانند چوب، فلز و شیشه ساخته می شوند و دارای طرح های مدرن و خطوط تمیز هستند.

سرویس کلاسیک

خدمات کلاسیک شامل طرح های سنتی و کلاسیک با استفاده از چوب و رنگ های طبیعی می باشد.

سرویس خواب با طراحی خلاقانه

شامل طرح های متفاوت و مبتکرانه مانند تخت هایی با طراحی شخصیت های کارتونی، ماشین و ... می باشد.

سرویس خواب توکار

این نوع سرویس دارای فضای ذخیره سازی زیر تخت می باشد. این نوع کاربردی ترین مدل است. https://mobilekomak.com/howto/سرویس-خواب-نوجوان-شامل-چه-وسایلی-است؟/

خدمات قابل تبدیل

برخی از خدمات خواب جوانان توانایی تغییر شکل را دارند. مثلا تخت هایی که می توان آنها را به مبل یا میز تبدیل کرد که بسیار کاربردی هستند.

در سرویس اتاق جوانان چه چیزهایی وجود دارد؟

اجزای اتاق خواب نوجوان معمولاً عبارتند از:

تخت: تخت، قسمت اصلی و مهم سرویس خواب است. معمولا تخت های نوجوان در اندازه های استاندارد ساخته می شوند.

کمد: برای نگهداری لباس و وسایل شخصی جوانان از قبیل لباس، کفش، لوازم آرایش و غیره.

میز و صندلی: برای مطالعه و انجام تکالیف مدرسه، اتاق جوانان دارای میز و صندلی می باشد. این قطعات راحت و کاربردی هستند و به نوجوان اجازه می دهند تا به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

ذخیره سازی اضافی: برخی از تخت های یک نفره فضایی در زیر تخت یا قفسه های کناری برای نگهداری کتاب، بازی و سایر اقلام دارند.

تزئینات: وجود چیزهایی مانند کوسن، پانل و غیره.

میز آرایش با صندلی: دارای میز آینه ای برای چیدمان وسایل شخصی و صندلی برای نشستن در جلوی آینه است که به نوجوان اجازه می دهد به راحتی از وسایل شخصی مراقبت کند.

بسته به سلیقه و نیاز شخصی نوجوان می توان اجزای دیگری را نیز به ست اتاق خواب نوجوان اضافه کرد.

نکات مهم قبل از خرید تخت نوجوان

قبل از خرید اتاق خواب برای نوجوانان، باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

اندازه اتاق

قبل از خرید، ابعاد اتاق نوجوان خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اندازه سرویس خواب مورد نظر شما با ابعاد اتاق متناسب است.

الزامات فضای ذخیره سازی

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اتاق خواب برای نگهداری وسایل شخصی و وسایل نوجوان وجود دارد.

سلیقه نوجوانی

با فرزندتان در مورد سلیقه و سبک های مورد علاقه او صحبت کنید. انتخاب رنگ و مدل ست اتاق خواب نوجوان باید با توجه به ایده های خود نوجوان انجام شود.

کیفیت مصالح ساختمانی.

مطمئن شوید که تخت از مواد با کیفیت و بادوام ساخته شده است.

قیمت و بودجه

قیمت و ارزش مواد را مقایسه کنید تا مطمئن شوید که مبلغ پرداختی با کیفیت و مشخصات ملافه مطابقت دارد.

نگهداری و نظافت

اطمینان حاصل کنید که تخت انتخاب شده به راحتی تمیز می شود و نگهداری آن آسان است. زیرا جوان را قادر می سازد مسئولیت مراقبت از خود را بپذیرد.

متریال چیدمان اتاق خواب نوجوان

ست های اتاق خواب نوجوان از مواد مختلفی ساخته می شوند که عبارتند از:

چوب: ست های اتاق خواب نوجوانان اغلب از چوب ساخته می شوند و در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.

فلز: برخی از سرویس خواب ها از فلز ساخته شده اند که ظاهری مدرن و صنعتی به آن ها می بخشد.

پارچه ها: برخی از قسمت های اتاق خواب نوجوان از پارچه های مختلفی ساخته شده است که با طرح ها و رنگ های مختلف تزئین شده اند.

ام دی اف یا فایبرگلاس: برخی اتاق خواب ها از موادی مانند ام دی اف یا فایبرگلاس ساخته شده اند که ظاهری زیبا و بادوام دارند.

در میان موارد فوق، چوب نسبت به سایر مصالح محبوبیت بیشتری دارد.

هزینه های سرویس اتاق خواب نوجوان

قیمت این خدمات با توجه به نوع مدل، تعداد و دستگاه های انتخابی و همچنین نوع مصالح ساختمانی متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق به بخش دوربین مراجعه کنید. علاوه بر این می توانید خدمات خود را به صورت آنلاین یا حضوری با بهترین قیمت و با ضمانت دریافت کنید.

Ten Dreamland: مکانی برای رویاپردازی و کشف

سرویس اتاق خواب نوجوانان نقش بسیار مهمی در زندگی نوجوانان دارد. زیرا ابزاری برای استراحت، تفریح و مطالعه هستند. یک اتاق خواب مناسب باید آسایش و آرامش را ارائه دهد، باید نیازها و سلیقه نوجوانان را برآورده کند و به آنها نشان دهد که چه می خواهند. مدل سرویس و قیمت آن را در تنیل خوب مشاهده می کنید.


تعداد بازديد : 152 ا تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت: 13:13 ا نویسنده: ا



آهنگ جدید حجت اشرف زاده به نام «زیبای جذاب»

متن آهنگ حجت اشرف زاده زیبای جذاب

آراﻣﺶ ﭘﻴﺶ از ﻏﺮوﺑﻰ زﻳﺒﺎی ﺟﺬاب

دﻧﻴﺎ اﮔﻪ ﺑﺪ ﺷﻪ ﺗﻮ ﺧﻮﺑﻰ ﺑﻰ ﺧﻮاﺑﻰ ﻧﺎب

ﺗﻮ ﻗﻠﺒﻤﻰ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻜﻮﺑﻰ ﺗﻮ ﻗﻠﺐ ﺑﻰ ﺗﺎب

ﻓﻜﺮم ﺷﺪه ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭼﺸﻤﺎت ﻓﻜﺮت ﻛﺮم ﻛﺮد

دﻧﻴﺎم ﺟﺎ ﻣﻮﻧﺪه ﺗﻮ دﻧﻴﺎت ﻛﻰ ﺑﺎورم ﻛﺮد

اوﻧﻘﺪر زﻳﺒﺎﻳﻰ ﻛﻪ روﻳﺎت زﻳﺒﺎﺗﺮم ﻛﺮد

ﻳﻪ ﻧﻔﺮ ﻫﺴﺖ ﺑﺎ ﺧﻴﺎﻟﺖ ﻗﻠﺒﺸﻢ آروم ﻧﻤﻴﺸﻪ

ﺑﻮدﻧ‌ و ﻧﺒﻮدن ﺗﻮ ﺧﻮد ﻣﺮگ و زﻧﺪﮔﻴﺸﻪ

ﺑﺴﻮزوﻧﻰ ﻣﻦ ﺑﺴﺎزم ﺑﺎز دوﺳﺖ دارم ﻫﻤﻴﺸﻪ

ﻣﻦ ﺳﺨﺖ ﻣﻴﺨﻮاﻣﺖ ﺑﻪ ﻗﻠﺒﻢ آﺳﻮن ﮔﺮﻓﺘﻢ

ﺗﻮ زﻧﺪﮔﻴﻤﻰ ﺑﺎﺗﻮ ﻫﺮﺟﺎ ﻣﻦ ﺟﻮن ﮔﺮﻓﺘﻢ

ﻫﺮﺑﺎر ﺗﻮو ﻓﻜﺮم ﺗﻮ ﺑﻮدی ﺑﺎرون ﮔﺮﻓﺘﻢ

ﻛﻰ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ وﻗﺘﻰ ﻧﺒﺎﺷﻰ اﻳﻨﻘﺪر ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ

اوﻧﻴﻜﻪ ﺗﻮ وﻗﺘﻰ ﻧﺨﻮاﺳﺘﻴﺶ ﺑﺎزم ﺗﻮ رو ﺧﻮاﺳﺖ

دﻧﻴﺎم آروﻣﻪ ﺑﺎ ﻓﻜﺮت ﻓﻜﺮت ﻳﻬﺪﻧﻴﺎﺳﺖMusicdel | موزیکدل

ﻳﻪ ﻧﻔﺮ ﻫﺴﺖ ﺑﺎ ﺧﻴﺎﻟﺖ ﻗﻠﺒﺸﻢ آروم ﻧﻤﻴﺸﻪ

ﺑﻮدﻧ‌ و ﻧﺒﻮدن ﺗﻮ ﺧﻮد ﻣﺮگ و زﻧﺪﮔﻴﺸﻪ

ﺑﺴﻮزوﻧﻰ ﻣﻦ ﺑﺴﺎزم ﺑﺎز دوﺳﺖ دارم ﻫﻤﻴﺸﻪ

https://musicdel.ir/single-tracks/320804/


تعداد بازديد : 53 ا تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت: 11:12 ا نویسنده: ا



او همه چیز را در مورد فرش می داند


به قطعات کوچک فرشی که قاب می‌شوند و به دیوار آویزان می‌شوند، تابلو فرش می‌گویند. این واحد جذاب ظاهری دکوراتیو دارد که به دکوراسیون خانه رنگ و اصالت می بخشد. فرش یکی از عناصر اصلی سبک های کلاسیک محسوب می شود که نقش مهمی در دکوراسیون ایفا می کند. برای خرید تابلو فرش از سایت کادوساز دیدن فرمایید.


انواع فرش های موجود در بازار

این پانل های زیبا به دو صورت دستی و ماشینی طراحی و تولید می شوند. و محصولی محبوب در بین ایرانیان محسوب می شود. نقش این تابلوهای رنگارنگ و جذاب به شرح زیر است:

مناظر طبیعی مانند جنگل، رودخانه، کوه، دریا و غیره.

چیدمان زیبای گل در سبد و دسته گل

انواع حیوانات اهلی و وحشی

پرتره ها، چهره های مشهور تاریخ و هنر

آیات قرآن و روایات پیامبران

ترکیبی از تاریخ، حیوانات و مناظر

تاریخچه فرش

در طول تاریخ، فرش نیز مانند مردم پیشرفت کرده و به بالاترین پیشرفت خود رسیده است، بنابراین فرش های زمان خود در هر دوره تاریخی ثبت شده است. قالی بافی در ایران از زمان هخامنشیان ارزش بالایی داشته است، قدمت فرش معروف بهارستان یا بهار خسرو به دوران ساسانیان می رسد که توسط اعراب غارت شد.

در انتخاب فرش دقت کنید

در انتخاب این تخته ها باید دقت کنید زیرا در تولید آنها نقص هایی وجود دارد که باعث کاهش کیفیت آنها می شود. نمونه ای از معایب فرش این است:

عدم ابتکار عمل در طرح ها و پروژه ها

چولگی در سازه ایجاد می شود

در پانل های پایه و پود از نخ های کم کیفیت استفاده می شود

نابرابری و ناسازگاری در اندازه

بهترین فرش دستباف و ماشینی

بهترین نقاشی های دست ساز مربوط به شهر تاریخی سردرود در استان آذربایجان شرقی است که قدمتی چند هزار ساله دارد. این شهر باستانی با نقاشی هایش در کاخ ها و موزه های سراسر جهان به عنوان پایتخت فرش جهان شناخته می شود. هنرمندان مشهور زیادی در تبریز وجود دارند که انواع این وسایل را طراحی و می بافند. حتما بارها شنیده اید که بهترین فرش های ماشینی در شهر کاشان بافته می شود، این کاملا درست است، آنها با استفاده از نخ هایی با کیفیت و تراکم بالا توانسته اند بهترین فرش های دنیا را ببافند. کیفیت بالا و زیبایی بالا.

نتیجه

این پانل های دستبافت به دیوارهای خانه نور، زیبایی و جادوی خاصی می بخشد که تا سالیان متمادی قابل مشاهده است، اما این پانل های ماشینی اگر - کیفیت را تنظیم کنید و از جنس استفاده شده ارزان تر باشد، آن را زیبا می کند.


تعداد بازديد : 10740 ا تاریخ: دوشنبه 28 اسفند 1402 ساعت: 11:14 ا نویسنده: ا



آل این وان چیست؟


از نظر ظاهری، همه این وانت ها در واقع محصولات واسطه ای بین لپ تاپ و کامپیوتر هستند. یعنی این دستگاه از نظر فشردگی و نظم با لپ تاپ قابل مقایسه است و از نظر ظاهری محصولی شبیه به کامپیوتر رومیزی است. محفظه‌های یکپارچه مورد استفاده در رایانه‌های رومیزی قدیمی‌تر رها شده‌اند. این به کاربرانی که به دنبال یک دستگاه جمع و جور با قابلیت های بالا هستند، اجازه می دهد تا محصول مورد نظر خود را در میان دستگاه های همه کاره بیابند.

استفاده گسترده از رایانه های رومیزی در برخی مکان ها مانند ادارات و سازمان ها و همچنین تقاضا برای این محصول، تولیدکنندگان رایانه های رومیزی را به فکر رفع نواقص این محصول و ارتقاء آن انداخته است. مشکل اشغال فضای زیاد با این دستگاه یکی از مشکلات آن بود که با تولید آل این وان برطرف شد.

در حال حاضر تمامی این وانت ها دارای اسپیکر مجزا هستند اما امکانات بیشتری نسبت به کامپیوتر خانگی دارند. این فلش موجود در بازارهای بین المللی دارای صفحه نمایش لمسی و وب کم بوده و از انواع کارت حافظه پشتیبانی می کند. این دستگاه دارای موس و کیبورد و پورت های جانبی می باشد.

9 دلیل برای خرید آل این وان Asus


1. بدون نیاز به خرید دستگاه جداگانه (چون دارای صفحه نمایش LCD باریک و پیشرفته و تمام قسمت های داخلی صفحه لمسی بدون صفحه نمایش است.

2. قابلیت حمل همه کاره (به دلیل یکپارچگی ساختار و قطعات و عدم نیاز به خرید قطعات اضافی کامپیوتر

3. استفاده آسان برای مرور وب و ایجاد سند

4. نیاز به فضای کم برای رایانه های شخصی بدون کیس (این یک مزیت به ویژه برای کاربران سازمان ها، ادارات، ساختمان های آپارتمانی و همه افرادی است که فضای کافی برای نصب رایانه های رومیزی با کیس ندارند).

5. تولید برق و حرارت کم (در این سیستم های حرفه ای، قطعات داخلی گرمای کمتری تولید می کنند و از نظر هزینه و مصرف انرژی به صرفه تر هستند و کامپیوتر را خنک نگه می دارند که برای محیط زیست بهتر است).

6. سهولت استفاده (طراحی این دستگاه ها به گونه ای است که در هنگام نصب اولیه به راحتی کابل ها را در جای خود قرار داده و همه کاربران - با دانش فنی کمی - می توانند نصب و استفاده کنند.)

7. از بین بردن به هم ریختگی کابل ها (نصب طراحی قدیمی دسکتاپ به کابل های زیادی مانند کابل برق، کابل نمایشگر، بلندگوها، کیبورد، ماوس و سایر لوازم جانبی نیاز دارد. اکثر این کابل ها با All-in-One حذف می شوند).

8. جذاب (همه حمام ها از جدیدترین و زیباترین وسایلی هستند که تولید شده اند. این دستگاه ها علاوه بر مزایایی که دارند به دلیل ظاهر شگفت انگیزشان جلوه خاصی به فضای مورد استفاده می دهند. قیمت بالا در خریدی که انجام می دهند، اما دستگاهی شگفت انگیز، قدرتمند و مدرن دارند.)

9. ویژگی های منحصر به فرد (پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی، ویژگی تنظیمات با کیفیت بالا، کنترل از راه دور و کنترل های مبتنی بر حرکت برای بازی های ویدیویی).

برخی از پرفروش ترین ها در یک

همه این دستگاه ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی قدرت و قابلیت های مشابهی دارند و تفاوت این دستگاه ها با کامپیوترهای رومیزی این است که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و از نظر ظاهری بسیار زیبا و شیک هستند. در طراحی All-in-one تمامی قطعاتی که در کیس کامپیوتر قرار می گیرند به پشت دستگاه منتقل شده اند.

قسمت اصلی این دستگاه این است که سیم هایی که قبلا برای اتصال کیس و صفحه نمایش استفاده می شد دیگر قابل شنیدن نیستند. در زیر تعدادی از پرفروش ترین آل این وان ها در بازار آمده است:

همه در یک 21.5 اینچی ASUS مدل A6421-H

مدل 20 اینچی HP ProOne 400 G2-G کامل شد

MSI همه کاره مدل 19.5 اینچی Pro 20E 6MH

مدل همه کاره MSI Pro 22ET 6NC-B 21.5 اینچی

همه در یک 19.5 اینچ ASUS مدل A4321-F

تمام مدل های MSI 19.5 اینچی در AE203G-AA

همه کاره مدل 19.5 اینچی MSI Pro 20E 6M

تمام مدل های MSI 21.5 اینچی AE222G-D

همه در یک نمایندگی تعمیرات و بخش های تعمیر

نمایندگی تعمیرات آل این وان دیجی چه برای رفع نیاز کاربران دستگاه، بهترین و کارآمدترین تیم های مهندسی سخت افزار و نرم افزار را گرد هم آورده تا با هم همکاری کرده و پیشرفته ترین تعمیرات را ارائه دهند. . تجهیزات همانطور که می دانید تعمیر همه کاره با توجه به ساختار خاص و منحصر به فرد این محصول نیاز به تجهیزات ویژه ای دارد که برای پیکربندی این تجهیزات مناسب و مناسب باشد.

در صورت بی توجهی به تفاوت های ساختاری و سیستمی محصول در حین تعمیر، عیب یابی حرفه ای و مناسب با شکست مواجه خواهد شد، بنابراین اقدامات انجام شده برای تعمیر وان نتیجه مثبتی نخواهد داشت. شما کاربران گرامی می توانید با تماس با دفتر تعمیرات آل این وان از ویژه ترین خدمات استفاده کنید.

کامپیوتر همه کاره چیست؟

کامپیوترهای All-in-one یا AIO سیستم‌های رومیزی هستند که تمام اجزای خود مانند CPU، نمایشگر و بلندگوها را در یک واحد پشت نمایشگر ادغام کرده‌اند. این باعث می شود که آنها فشرده تر و کارآمدتر از رایانه های رومیزی قدیمی تر باشند. رایانه های همه کاره گزینه ای محبوب برای کاربران با فضای محدود هستند و ثانیاً تنظیم آنها آسان است. رایانه های همه کاره نیز می توانند انتخاب خوبی برای مشاغلی باشند که نیاز به صرفه جویی در فضا دارند، مانند هتل ها یا مدارس و غیره.


تعداد بازديد : 8966 ا تاریخ: يکشنبه 22 بهمن 1402 ساعت: 11:34 ا نویسنده: ا



لگن مصنوعی چگونه در لگن قرار می گیرد؟


مفصل ران یک مفصل گوی و کاسه و دومین مفصل بزرگ بدن انسان است. زن و لگن شریک هستند. هنگام ایستادن و راه رفتن، تمام وزن بدن روی این مفصل قرار می گیرد. با این حال، هنگام راه رفتن به طور معمول، وزن خود را تحمل نمی کند، اما بسته به راه رفتن معمولاً مقدار زیادی از وزن بدن خود را تحمل می کند. برای تعویض مفصل ران به دکتر منصوری مراجعه نمایید.


استخوان ران و لگن با هم مفصل ران را تشکیل می دهند. سر استخوان ران در انتهای بالایی استخوان ران قرار دارد. این سر کروی شکل روی استخوان لگن در حفره لگن می لغزد. هر دو شریک مفصل با یک لایه غضروف بسیار صاف و آبی سفید پوشیده شده اند. مفصل ران توسط قوی ترین کپسول مفصلی در بدن انسان محصور شده است. کپسول ران همراه با رباط ها و عضلات، استخوان ران و استابولوم را محکم در کنار هم نگه می دارد. پوست داخلی کپسول مفصلی مایع سینوویال خاصی تولید می کند که خاصیت ارتجاعی غضروف مفصل را حفظ کرده و در عین حال دو استخوان مفصل را از هم دور نگه می دارد. این "روغن کاری" حرکت صاف و بدون درد لگن طبیعی را تضمین می کند.

آرتریت هیپ

علل و علائم

استئوآرتریت مفصل ران - همچنین به عنوان کوکسارتروز شناخته می شود - یک بیماری مفصل ران است که اغلب در سنین بالا رخ می دهد. این شامل فرسایش سطح غضروف استابولوم و سر استخوان ران می شود، به این معنی که لایه غضروفی که باید از مفصل محافظت کند از بین می رود و دیگر نمی تواند به عنوان ضربه گیر عمل کند. سپس استخوان ها مستقیماً روی یکدیگر ساییده می شوند، سایش می کنند و حتی تغییر شکل می دهند.

چه علائمی ممکن است رخ دهد؟

درد تحت فشار

درد در صبح

درد در هنگام استراحت

بیماری شبانه

درد کشاله ران

کمر درد

درد لگن

دامنه حرکت مفصل ران محدود است.

فاصله پیاده روی را کاهش دهید

علت اصلی آرتریت

علت اصلی آرتریت افزایش سن و ساییدگی کلی مفاصل در طول سالیان است.

تهدیدهای بیشتر

پوکی استخوان (از دست دادن استخوان)

فشار زیاد یا اضافه بار (مانند اضافه وزن)

التهاب مفاصل (به عنوان مثال به دلیل اختلالات روماتیسمی یا متابولیک)

حوادث یا صدمات (مانند شکستگی لگن)

دیسپلازی هیپ (ایمپینجا)

بهترین راه برای درمان آرتروز چیست؟

درمان کامل آرتریت ممکن نیست. از سوی دیگر، داروها گزینه های درمانی اثبات شده ای را بر اساس شما به عنوان یک بیمار و وضعیت سلامتی شما ارائه می دهند. درمان محافظه کارانه، یعنی بدون جراحی، سعی در کاهش علائم و بهبود تحرک دارد. اگر این درمان ها ناموفق باشد، تعویض مفصل مصنوعی به شما کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را دوباره به دست آورید.

موفقیت درمان محافظه کارانه چیست؟

راه های مختلفی برای درمان علائم آرتریت مفصل ران با درمان محافظه کارانه وجود دارد. این شامل:

کاربرد حرارتی

usoro الکتروتراپی

کفش های ارتوپدی را وارد کنید

داروهایی برای تحریک مفاصل

مدیریت درد

نمایش رادیویی

فیزیوتراپی

اضافات

I- طب سوزنی

برای کاهش اثرات آرتریت چه کاری می توانید انجام دهید؟

در مورد اینکه آیا تغییر رژیم غذایی و/یا کاهش وزن ممکن است به علائم و مفاصل شما کمک کند، با پزشک خود صحبت کنید. تمرینات سبکی را که برای مفاصل آسان هستند، مانند ایروبیک در آب انجام دهید. از "روش استراحت" برای تسکین مفاصل خودداری کنید. این معمولا منجر به عوارض بیشتر در مفاصل و رباط ها می شود. یک دامنه حرکتی خاص باید به شما کمک کند تا بهتر با زندگی روزمره خود کنار بیایید. یک فیزیوتراپ تحت نظارت حرفه ای شما را در این امر پشتیبانی می کند.

مفصل ران مصنوعی

چه زمانی یک عمل کمک می کند؟

پزشک شما تنها زمانی در مورد جراحی صحبت می کند که تمام گزینه های محافظه کارانه تمام شده باشد. هدف این است که به شما کمک کند دوباره از یک زندگی بدون درد و فعال لذت ببرید. تعویض مفصل ران بیش از 50 سال است که در پزشکی وجود دارد و در حال حاضر یکی از رایج ترین جراحی ها است. از آن زمان، ایمپلنت ها، تکنیک ها و روش ها به طور مداوم توسعه یافته اند.

ایجاد مفصل ران مصنوعی

یک مفصل مصنوعی لگن که آندوپروتز نیز نامیده می‌شود، جایگزین سر استخوان ران و استابولوم می‌شود، به عبارت دیگر بیشتر قسمت‌هایی از مفصل که باعث شکستگی و پارگی می‌شوند. تمام عناصر مفصل ران مصنوعی مانند یک مفصل طبیعی با هم کار می کنند.

اتصال به استخوان

لنگرهای بیولوژیکی بر اساس اصل انکر بدون سیمان است. این بدان معنی است که سطح ایمپلنت در تماس مستقیم با استخوان است و ترمیم/چسبندگی بیولوژیکی "اسئواینتگراسیون" رخ می دهد. استخوان فعال باقی می ماند، همراه با ساقه رشد می کند و یک واحد بیولوژیکی را تشکیل می دهد. شکل و سطح ایمپلنت ها برای انکراژ بدون سیمان تعیین کننده است.

لنگر پایدار و دائمی پیش نیاز طول عمر مفصل مصنوعی است.

در مورد ترمیم سیمان با سیمان استخوانی انجام می شود. باسن و گردن

در برخی موارد، استابولوم با استفاده از پلاستیک سریع رهش (سیمان استخوان) به استخوان متصل می شود. این روش لنگر بسیار سریع است و در مدت کوتاهی پس از عملیات به حداکثر سرعت می رسد.

اگر یک انکر تقویت شده برای یک قسمت و یک انکر بدون سیمان برای قسمت دیگر انتخاب شود، از ترمیم مخلوط استفاده می شود.

پزشک شما در مورد گزینه پیوند استخوان بر اساس وضعیت استخوان شما تصمیم می گیرد.


تعداد بازديد : 8248 ا تاریخ: يکشنبه 22 بهمن 1402 ساعت: 10:52 ا نویسنده: ا


صفحات سایت

تعداد صفحات : 10
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران