هر آنچه که باید در مورد صرافی های ارز دیجیتال بدانید

دیار
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1403
1402
1401
1399
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 115
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 16
تعداد اعضا : 96

آمار بازدید
بازدید امروز : 4013
بازدید دیروز : 3828
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 1
بازدید هفته : 4014
بازدید ماه : 21387
بازدید سال : 645926
بازدید کلی : 2221530

اطلاعات شما
آی پی : 3.129.247.196
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



هر آنچه که باید در مورد صرافی های ارز دیجیتال بدانید


صرافی ارز دیجیتال به چه معناست؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی است که مشتریان ارز دیجیتال خود را در ازای ارز فیات یا جفت ارز (مانند بیت کوین و اتریوم) خریداری و می فروشند. این مبادلات عموما به دو صورت فیزیکی یا آنلاین کار می کنند.

مبادله در لغت به معنای مبادله، معامله، مبادله است. در ابتدا با ورود ارز دیجیتال به ایران، صرافی فعال در بخش مبادلات نامیده می شد. اما به مرور زمان Word Exchange جایگزین این کلمه شد به طوری که امروزه بیشتر این پلتفرم ها با نام Exchange شناخته می شوند.

ظهور اولین صرافی ارز دیجیتال در جهان

اولین صرافی ارزهای دیجیتال جهان در سال 2004 در استرالیا شروع به کار کرد. در آن زمان، این صرافی مجوز رسمی برای فعالیت های ارزهای دیجیتال نداشت و اطلاعات بسیار کمی در مورد ارزهای دیجیتال داشت. از این رو این مبادلات در جذب مشتری موفق نیستند. این بلافاصله منجر به پایان یافتن فعالیت آنها شد.

دو سال بعد، صرافی دیگری توسط دو روس و پلیس در ایالات متحده ایجاد شد. آنها می توانند در طول دوره تجارت خود به ارزش 30 میلیون دلار ارز دیجیتال بخرند و بفروشند. اما باز هم به دلیل نبود قوانین مشخص و دقیق برای ارز دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این صرافی را غیرقانونی تشخیص داد و آن را تعطیل کرد. علاوه بر این صاحبان صرافی دیجیتال به 5 سال حبس محکوم شدند اما امروز با گذشت زمان فعالیت صرافی مجاز است. در ایران نیز قوانینی وجود دارد که عملکرد صرافی را تنظیم می کند.

صرافی های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، صرافی های ارز دیجیتال مکان هایی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. معمولا نرخ و قیمت ارز دیجیتال در مبادلات ارز دیجیتال با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود. به طوری که هر چه تقاضا بیشتر باشد؛ همچنین قیمت ارز دیجیتال افزایش می یابد و بالعکس. البته عوامل زیادی می تواند بر این امر تأثیر بگذارد، مانند نوسانات بازار; اما این تغییرات هستند که بیشترین تأثیر را دارند.

صرافی های ارز دیجیتال می توانند ساختار فیزیکی یا آنلاین داشته باشند. یعنی معرفی مکانی ویژه برای خرید و فروش حضوری با مشتریان خود علاوه بر وب سایت و انجام تراکنش های آفلاین و آنلاین؛ اما رایج ترین روشی که این صرافی ها استفاده می کنند، روش آنلاین است.

علاوه بر این، آنها می توانند عملکرد و امکانات را در اختیار کاربران قرار دهند. بسیاری از این صرافی های ارز دیجیتال فقط سفارشات خرید و فروش را پردازش می کنند و به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کنند و از تراکنش های بین آنها سود می برند. این صرافی‌ها، کیف پول‌هایی را برای ارزهایی که در سایت خود پشتیبانی می‌کنند، میزبانی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را برای تجارت از این طریق وارد کنند یا در صورت نیاز آنها را برای تراکنش‌های آینده ذخیره کنند.

اما انواع دیگری از صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد که در آن کاربران مستقیماً با صاحبان صرافی تراکنش می کنند. این صرافی ها تمایل دارند به کاربرانی که در یک منطقه یا مکان خاص فعال هستند پاسخگو باشند.

طبقه بندی صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به چند روش مختلف طبقه بندی می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ساماندهی صرافی ارز دیجیتال بر اساس مخاطب

اغلب، این مبادلات به گروه های عمومی، عمومی و خصوصی منطقه ای تقسیم می شوند. در صرافی های خصوصی، عضویت کاربر فقط از صرافی دعوت می شود. اما با ترکیب این نوع صرافی ها خدماتی در سراسر دنیا به مشتریان ارائه می شود. در حالت منطقه ای، فقط کاربران یک منطقه یا کشور خاص به صرافی دسترسی دارند.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس نوع تراکنش

در این نوع طبقه بندی، مبادلات ارزهای دیجیتال بر اساس نوع کسب و کار تقسیم می شوند. به عنوان مثال، در برخی از صرافی ها می توانید تنها ارز مورد نظر خود را با پرداخت به ارز فیات خریداری کنید و بالعکس. و در برخی از آنها مجاز است که ارز خود را تنها با ارز دیگری مبادله کنید. در همین حال، برخی از صرافی ها از هر دو روش فوق پشتیبانی می کنند.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس نوع مالکیت کیف پول کاربر

این طبقه بندی رایج ترین نوع طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال است که صرافی ها به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. در صرافی های متمرکز ارز دیجیتال، کاربران کلید خصوصی کیف پول خود را برای تضمین تراکنش ها در اختیار صرافی قرار می دهند. این روش در حال حاضر رایج ترین روشی است که صرافی های ارز دیجیتال برای تضمین تراکنش های انجام شده در پلتفرم های خود استفاده می کنند.

در صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال (DEX)، کلید خصوصی کیف پول تنها در اختیار کاربر است و امنیت تراکنش های انجام شده در صرافی توسط شخص ثالث تامین می شود و تراکنش های انجام شده در این صرافی ها معمولا از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شود. . بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز مورد استقبال کاربران قرار نمی گیرند. علاوه بر این، اگر کلید خصوصی آنها گم شود، هیچ راهی برای بازیابی دارایی های آنها وجود ندارد و آنها برای همیشه از دسترس صاحبان خود دور خواهند بود.

آیا صرافی های ارز دیجیتال باید خودتنظیم شوند؟

صرافی‌های ارز دیجیتال ممکن است مستقل باشند یا توسط سازمان‌های دولتی تنظیم شوند. اگرچه این صرافی ها برای شروع فعالیت خود نیازمند تایید بانک مرکزی هستند. با این حال، آنها را می توان به طور کامل به صورت خودکار اجرا کرد. به این دلیل، شما می توانید تغییرات زیادی را در قیمت ارزهای رمزپایه آنها مشاهده کنید که همگی به دلیل آزادی این صرافی است.

صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران به‌عنوان استارت‌آپ فعالیت می‌کنند و با توجه به ماهیت جدید این بخش، هنوز قوانین مشخص و مدونی برای فعالیت‌های آنها وضع نشده است. برای پیگیری اخبار مربوط به فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در ایران می توانید به صفحه خبر و وبلاگ مراجعه کنید.

دلایل قیمت ارزهای دیجیتال در مبادلات ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به صورت مستقل و مجزا فعالیت می کنند و قیمت فعلی ارزهای دیجیتال در صرافی، عرضه و تقاضا و خرید و فروش انجام شده در آن را تعیین می کند و بر اساس نتایج قیمت صرافی های مختلف، ارزش هر ارز دیجیتال را تعیین می کند. قیمت جهانی ارز ثابت است. به طور معمول تفاوت قیمت در این صرافی ها بسیار ناچیز است و اگر این تفاوت زیاد باشد، جریان معامله گران به این صرافی تفاوت قیمت را متعادل می کند.

بدون تایید می توانید عضو کدام صرافی ارز دیجیتال شوید؟

روش بدون احراز هویت روشی است که در آن صرافی ارز دیجیتال به کاربران این امکان را می دهد که بدون ارائه هیچ مدرک هویتی عضو شوند و در نهایت سکه های دیجیتال خود را معامله، خرید و فروش کنند.

اگرچه روش عدم تایید چندان امن نیست، اما برخی از صرافی های ارز دیجیتال به کاربران خود اجازه ثبت نام بدون تایید را داده اند. صرافی‌ بیت ارز غیرمجاز شامل صرافی‌های StormGain، KuCoin، BitMax و Bitfinex هستند که می‌توانید بدون ارائه هیچ شناسه‌ای یک حساب کاربری ایجاد کنید. البته لازم به ذکر است که احراز هویت از هک کارت های بانکی (حساب مشتری)، پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری در پردازش تراکنش های مشتریان جلوگیری می کند. پس اگر به دنبال امنیت سرمایه خود هستید، بهتر است قبل از انجام معامله مراحل تایید را تکمیل کنید.

برخی از بهترین ارزهای دیجیتال

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، شناخت بهترین صرافی های ارز دیجیتال فعال در این زمینه بسیار مهم است. در بحث بعدی به برخی از بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال داخلی و خارجی خواهیم پرداخت.

بایننس استورم

بایننس یکی از مشهورترین و قابل اعتمادترین صرافی های غیرمتمرکز در جهان است. این صرافی ارز دیجیتال در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد. بایننس به عنوان یک واسطه بین معامله گران سهام و فروشندگان عمل می کند. این بدان معناست که خریداران و فروشندگان سفارشات خرید و فروش خود را ثبت می کنند و این بستر تراکنش بین آنها را ترتیب می دهد.

بایننس ارز دیجیتال خود را به نام بایننس کوین (BNB) دارد. با استفاده از این ارز، کاربران می توانند هزینه تراکنش های خود را کاهش دهند و کارمزد کمتری بپردازند.

بایننس در طول سال ها به دلیل امنیت، سابقه و شهرت خود به یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است. صرافی بایننس با همه مزیت هایش برای کاربران ایرانی مناسب نیست. زیرا این صرافی به دلیل تحریم های اقتصادی به کاربران ایرانی سرویس نمی دهد و حساب آنها را مسدود می کند.

تبادل کوین بیس

Coinbase یکی دیگر از صرافی های معروف در زمینه ارزهای دیجیتال است. تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط این صرافی محدود است و بیشتر بر روی چهار ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین تمرکز دارد. این صرافی با رابط کاربری ساده و دوستانه می تواند انتخاب خوبی برای کاربران تازه کار باشد.

صرافی ارز دیجیتال Coinbase دو نوع مختلف از تجارت ارز دیجیتال را ارائه می دهد. این بدان معناست که علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال به سایر کاربران، می توانید ارز دیجیتال را مستقیماً از کوین بیس خریداری کنید. هزینه های تراکنش در صرافی کوین بیس بسته به حجم تراکنش متفاوت است.

صرافی ارز دیجیتال Bittrex

صرافی ارز دیجیتال Bittrex یکی دیگر از پلتفرم های محبوب در زمینه ارزهای دیجیتال است. این صرافی به کاربران امکان خرید و فروش بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را داده است. Bittrex، مانند دیگر رقیب خود بایننس، به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کند. در این تراکنش، کاربران فقط می توانند با ارزهای دیجیتال معامله کنند. این بدان معناست که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارز فیات وجود ندارد. کارمزد تراکنش Bittrex برای معاملات کم ارزش 2.5 درصد تعیین شده است.

هر روز حجم زیادی از تراکنش ها در حوزه ارزهای دیجیتال در این صرافی آمریکایی انجام می شود، اما این صرافی ارز دیجیتال مانند دیگر پلتفرم ها، کاربران ایرانی را تحریم کرده است.

اگر شخصی شما را با Binance معرفی کرد، می توانید شناسه او را در قسمت Referral ID وارد کنید. این کاملا اختیاری است. اگر کد ارجاعی را وارد کنید، صرافی بایننس کارمزد تراکنش‌های شما را بین ارجاع‌دهنده توزیع می‌کند.

پس از تایید آدرس ایمیل، رمز عبور مورد نیاز و قوانین بایننس، باید روی ایجاد حساب کلیک کنید تا حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

پس از تکمیل فرم ثبت نام، سایت به آدرس ایمیل شما پیامی ارسال می کند که باید با تایید لینک موجود در این پیام، حساب کاربری خود را فعال کنید.

برای ورود به حساب کاربری خود باید روی دکمه ورود کلیک کنید.

اکنون در مراحل بعدی یک کیف پول بسازید و در نهایت برای شروع معامله باید آن را شارژ کنید.

آیا راه اندازی صرافی ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

تقریباً بسیاری از صرافی های بین المللی ارز دیجیتال به دلیل تحریم های اقتصادی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند. اگرچه بسیاری از فروشندگان به روش هایی بر این محدودیت ها غلبه می کنند. اما همیشه خطر مسدود کردن حساب کاربری و دارایی آنها را دارد.

طی سال‌ها و با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، بسیاری از فعالان این حوزه با هدف رفع نیازهای کاربران ایرانی، اقدام به توسعه صرافی داخلی ارزهای دیجیتال کرده‌اند. در حال حاضر تردیدهای زیادی در مورد راه اندازی صرافی ارز دیجیتال وجود دارد زیرا قوانین مشخصی در مورد ارزهای دیجیتال در کشور وجود ندارد. در همین راستا بانک مرکزی پیش نویس سیاست مبادلات ارز دیجیتال را ارائه کرد. در این پیش‌نویس، مقررات مربوط به همه طرف‌های درگیر در عرضه اولیه سکه (ICO)، مبادلات ارزهای دیجیتال و سیستم‌های مرتبط، کیف پول‌های دیجیتال و استخراج تشریح شده است. در ادامه به بررسی برخی از این سیاست ها می پردازیم؟

بانک مرکزی اصالت ارزهای دیجیتال را تضمین نمی کند و سازوکارهایی برای مدیریت و تثبیت قیمت این ارزها اجرا نمی کند.

مشکلات و مشکلات ناشی از سرمایه گذار در حوزه ارزهای دیجیتال به طور کامل به سرمایه گذار منتقل می شود.

صاحبان صرافی ارز دیجیتال باید از عملکرد مناسب پلت فرم مبادلات ارز دیجیتال و امنیت آن اطمینان حاصل کنند.

معاملات آنلاین باید با مقررات ضد پولشویی و هویت مشتری (KYC) مطابقت داشته باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال تنها در صورتی امکان پذیر است که هویت فرد تایید شود.

حد بالایی برای تبدیل ریال به ارزهای رمزنگاری شده و بالعکس باید تابع قوانین و مقررات عمومی واحد پول کشور باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات بانک مرکزی، توصیه می کنیم به صفحه قوانین و مقررات مراجعه کنید.

پس از آگاهی از قوانین کشور در رابطه با صرافی ارزهای دیجیتال، اکنون باید یک سایت آنلاین برای صرافی ارز دیجیتال خود ایجاد کنید و ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. یک سایت صرافی معتبر ارز دیجیتال علاوه بر زیبایی گرافیکی و کاربر پسند بودن باید معیارهای زیر را نیز داشته باشد.

امنیت بالا، طراحی گرافیکی ساده و اختصاصی، امکان درج سایت و کارت شرکت، دسترسی آسان به سایت، درج سیستم گفتگو با مدیران و فروشندگان سایت، بارگذاری سریع و آسان اطلاعات در سایت، فشرده سازی. محتوا برای بارگذاری سریع، اتصال سریع و آسان به درگاه های پرداخت الکترونیک، امکان مدیریت قسمت های مختلف آن، امکان احراز هویت کاربر، امکان تغییر اطلاعات کاربر، ترسیم جدول بر اساس اطلاعات و قیمت روز برای ارتباط با بیت ارز دیجیتال، تنظیم قیمت روزانه ارزهای دیجیتال، اختصاص کیف پول به کاربران مختلف برای انجام هر تراکنش، پشتیبانی از چندین زبان مختلف در سراسر جهان


صرافی ارز دیجیتال به چه معناست؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی است که مشتریان ارز دیجیتال خود را در ازای ارز فیات یا جفت ارز (مانند بیت کوین و اتریوم) خریداری و می فروشند. این مبادلات عموما به دو صورت فیزیکی یا آنلاین کار می کنند.

مبادله در لغت به معنای مبادله، معامله، مبادله است. در ابتدا با ورود ارز دیجیتال به ایران، صرافی فعال در بخش مبادلات نامیده می شد. اما به مرور زمان Word Exchange جایگزین این کلمه شد به طوری که امروزه بیشتر این پلتفرم ها با نام Exchange شناخته می شوند.

ظهور اولین صرافی ارز دیجیتال در جهان

اولین صرافی ارزهای دیجیتال جهان در سال 2004 در استرالیا شروع به کار کرد. در آن زمان، این صرافی مجوز رسمی برای فعالیت های ارزهای دیجیتال نداشت و اطلاعات بسیار کمی در مورد ارزهای دیجیتال داشت. از این رو این مبادلات در جذب مشتری موفق نیستند. این بلافاصله منجر به پایان یافتن فعالیت آنها شد.

دو سال بعد، صرافی دیگری توسط دو روس و پلیس در ایالات متحده ایجاد شد. آنها می توانند در طول دوره تجارت خود به ارزش 30 میلیون دلار ارز دیجیتال بخرند و بفروشند. اما باز هم به دلیل نبود قوانین مشخص و دقیق برای ارز دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این صرافی را غیرقانونی تشخیص داد و آن را تعطیل کرد. علاوه بر این صاحبان صرافی دیجیتال به 5 سال حبس محکوم شدند اما امروز با گذشت زمان فعالیت صرافی مجاز است. در ایران نیز قوانینی وجود دارد که عملکرد صرافی را تنظیم می کند.

صرافی های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، صرافی های ارز دیجیتال مکان هایی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. معمولا نرخ و قیمت ارز دیجیتال در مبادلات ارز دیجیتال با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود. به طوری که هر چه تقاضا بیشتر باشد؛ همچنین قیمت ارز دیجیتال افزایش می یابد و بالعکس. البته عوامل زیادی می تواند بر این امر تأثیر بگذارد، مانند نوسانات بازار; اما این تغییرات هستند که بیشترین تأثیر را دارند.

صرافی های ارز دیجیتال می توانند ساختار فیزیکی یا آنلاین داشته باشند. یعنی معرفی مکانی ویژه برای خرید و فروش حضوری با مشتریان خود علاوه بر وب سایت و انجام تراکنش های آفلاین و آنلاین؛ اما رایج ترین روشی که این صرافی ها استفاده می کنند، روش آنلاین است.

علاوه بر این، آنها می توانند عملکرد و امکانات را در اختیار کاربران قرار دهند. بسیاری از این صرافی های ارز دیجیتال فقط سفارشات خرید و فروش را پردازش می کنند و به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کنند و از تراکنش های بین آنها سود می برند. این صرافی‌ها، کیف پول‌هایی را برای ارزهایی که در سایت خود پشتیبانی می‌کنند، میزبانی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را برای تجارت از این طریق وارد کنند یا در صورت نیاز آنها را برای تراکنش‌های آینده ذخیره کنند.

اما انواع دیگری از صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد که در آن کاربران مستقیماً با صاحبان صرافی تراکنش می کنند. این صرافی ها تمایل دارند به کاربرانی که در یک منطقه یا مکان خاص فعال هستند پاسخگو باشند.

طبقه بندی صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به چند روش مختلف طبقه بندی می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ساماندهی صرافی ارز دیجیتال بر اساس مخاطب

اغلب، این مبادلات به گروه های عمومی، عمومی و خصوصی منطقه ای تقسیم می شوند. در صرافی های خصوصی، عضویت کاربر فقط از صرافی دعوت می شود. اما با ترکیب این نوع صرافی ها خدماتی در سراسر دنیا به مشتریان ارائه می شود. در حالت منطقه ای، فقط کاربران یک منطقه یا کشور خاص به صرافی دسترسی دارند.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس نوع تراکنش

در این نوع طبقه بندی، مبادلات ارزهای دیجیتال بر اساس نوع کسب و کار تقسیم می شوند. به عنوان مثال، در برخی از صرافی ها می توانید تنها ارز مورد نظر خود را با پرداخت به ارز فیات خریداری کنید و بالعکس. و در برخی از آنها مجاز است که ارز خود را تنها با ارز دیگری مبادله کنید. در همین حال، برخی از صرافی ها از هر دو روش فوق پشتیبانی می کنند.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس نوع مالکیت کیف پول کاربر

این طبقه بندی رایج ترین نوع طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال است که صرافی ها به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. در صرافی های متمرکز ارز دیجیتال، کاربران کلید خصوصی کیف پول خود را برای تضمین تراکنش ها در اختیار صرافی قرار می دهند. این روش در حال حاضر رایج ترین روشی است که صرافی های ارز دیجیتال برای تضمین تراکنش های انجام شده در پلتفرم های خود استفاده می کنند.

در صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال (DEX)، کلید خصوصی کیف پول تنها در اختیار کاربر است و امنیت تراکنش های انجام شده در صرافی توسط شخص ثالث تامین می شود و تراکنش های انجام شده در این صرافی ها معمولا از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شود. . بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز مورد استقبال کاربران قرار نمی گیرند. علاوه بر این، اگر کلید خصوصی آنها گم شود، هیچ راهی برای بازیابی دارایی های آنها وجود ندارد و آنها برای همیشه از دسترس صاحبان خود دور خواهند بود.

آیا صرافی های ارز دیجیتال باید خودتنظیم شوند؟

صرافی‌های ارز دیجیتال ممکن است مستقل باشند یا توسط سازمان‌های دولتی تنظیم شوند. اگرچه این صرافی ها برای شروع فعالیت خود نیازمند تایید بانک مرکزی هستند. با این حال، آنها را می توان به طور کامل به صورت خودکار اجرا کرد. به این دلیل، شما می توانید تغییرات زیادی را در قیمت ارزهای رمزپایه آنها مشاهده کنید که همگی به دلیل آزادی این صرافی است.

صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران به‌عنوان استارت‌آپ فعالیت می‌کنند و با توجه به ماهیت جدید این بخش، هنوز قوانین مشخص و مدونی برای فعالیت‌های آنها وضع نشده است. برای پیگیری اخبار مربوط به فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در ایران می توانید به صفحه خبر و وبلاگ مراجعه کنید.

دلایل قیمت ارزهای دیجیتال در مبادلات ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به صورت مستقل و مجزا فعالیت می کنند و قیمت فعلی ارزهای دیجیتال در صرافی، عرضه و تقاضا و خرید و فروش انجام شده در آن را تعیین می کند و بر اساس نتایج قیمت صرافی های مختلف، ارزش هر ارز دیجیتال را تعیین می کند. قیمت جهانی ارز ثابت است. به طور معمول تفاوت قیمت در این صرافی ها بسیار ناچیز است و اگر این تفاوت زیاد باشد، جریان معامله گران به این صرافی تفاوت قیمت را متعادل می کند.

بدون تایید می توانید عضو کدام صرافی ارز دیجیتال شوید؟

روش بدون احراز هویت روشی است که در آن صرافی ارز دیجیتال به کاربران این امکان را می دهد که بدون ارائه هیچ مدرک هویتی عضو شوند و در نهایت سکه های دیجیتال خود را معامله، خرید و فروش کنند.

اگرچه روش عدم تایید چندان امن نیست، اما برخی از صرافی های ارز دیجیتال به کاربران خود اجازه ثبت نام بدون تایید را داده اند. صرافی‌ بیت ارز غیرمجاز شامل صرافی‌های StormGain، KuCoin، BitMax و Bitfinex هستند که می‌توانید بدون ارائه هیچ شناسه‌ای یک حساب کاربری ایجاد کنید. البته لازم به ذکر است که احراز هویت از هک کارت های بانکی (حساب مشتری)، پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری در پردازش تراکنش های مشتریان جلوگیری می کند. پس اگر به دنبال امنیت سرمایه خود هستید، بهتر است قبل از انجام معامله مراحل تایید را تکمیل کنید.

برخی از بهترین ارزهای دیجیتال

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، شناخت بهترین صرافی های ارز دیجیتال فعال در این زمینه بسیار مهم است. در بحث بعدی به برخی از بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال داخلی و خارجی خواهیم پرداخت.

بایننس استورم

بایننس یکی از مشهورترین و قابل اعتمادترین صرافی های غیرمتمرکز در جهان است. این صرافی ارز دیجیتال در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد. بایننس به عنوان یک واسطه بین معامله گران سهام و فروشندگان عمل می کند. این بدان معناست که خریداران و فروشندگان سفارشات خرید و فروش خود را ثبت می کنند و این بستر تراکنش بین آنها را ترتیب می دهد.

بایننس ارز دیجیتال خود را به نام بایننس کوین (BNB) دارد. با استفاده از این ارز، کاربران می توانند هزینه تراکنش های خود را کاهش دهند و کارمزد کمتری بپردازند.

بایننس در طول سال ها به دلیل امنیت، سابقه و شهرت خود به یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است. صرافی بایننس با همه مزیت هایش برای کاربران ایرانی مناسب نیست. زیرا این صرافی به دلیل تحریم های اقتصادی به کاربران ایرانی سرویس نمی دهد و حساب آنها را مسدود می کند.

تبادل کوین بیس

Coinbase یکی دیگر از صرافی های معروف در زمینه ارزهای دیجیتال است. تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط این صرافی محدود است و بیشتر بر روی چهار ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین تمرکز دارد. این صرافی با رابط کاربری ساده و دوستانه می تواند انتخاب خوبی برای کاربران تازه کار باشد.

صرافی ارز دیجیتال Coinbase دو نوع مختلف از تجارت ارز دیجیتال را ارائه می دهد. این بدان معناست که علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال به سایر کاربران، می توانید ارز دیجیتال را مستقیماً از کوین بیس خریداری کنید. هزینه های تراکنش در صرافی کوین بیس بسته به حجم تراکنش متفاوت است.

صرافی ارز دیجیتال Bittrex

صرافی ارز دیجیتال Bittrex یکی دیگر از پلتفرم های محبوب در زمینه ارزهای دیجیتال است. این صرافی به کاربران امکان خرید و فروش بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را داده است. Bittrex، مانند دیگر رقیب خود بایننس، به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کند. در این تراکنش، کاربران فقط می توانند با ارزهای دیجیتال معامله کنند. این بدان معناست که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارز فیات وجود ندارد. کارمزد تراکنش Bittrex برای معاملات کم ارزش 2.5 درصد تعیین شده است.

هر روز حجم زیادی از تراکنش ها در حوزه ارزهای دیجیتال در این صرافی آمریکایی انجام می شود، اما این صرافی ارز دیجیتال مانند دیگر پلتفرم ها، کاربران ایرانی را تحریم کرده است.

اگر شخصی شما را با Binance معرفی کرد، می توانید شناسه او را در قسمت Referral ID وارد کنید. این کاملا اختیاری است. اگر کد ارجاعی را وارد کنید، صرافی بایننس کارمزد تراکنش‌های شما را بین ارجاع‌دهنده توزیع می‌کند.

پس از تایید آدرس ایمیل، رمز عبور مورد نیاز و قوانین بایننس، باید روی ایجاد حساب کلیک کنید تا حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

پس از تکمیل فرم ثبت نام، سایت به آدرس ایمیل شما پیامی ارسال می کند که باید با تایید لینک موجود در این پیام، حساب کاربری خود را فعال کنید.

برای ورود به حساب کاربری خود باید روی دکمه ورود کلیک کنید.

اکنون در مراحل بعدی یک کیف پول بسازید و در نهایت برای شروع معامله باید آن را شارژ کنید.

آیا راه اندازی صرافی ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

تقریباً بسیاری از صرافی های بین المللی ارز دیجیتال به دلیل تحریم های اقتصادی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند. اگرچه بسیاری از فروشندگان به روش هایی بر این محدودیت ها غلبه می کنند. اما همیشه خطر مسدود کردن حساب کاربری و دارایی آنها را دارد.

طی سال‌ها و با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، بسیاری از فعالان این حوزه با هدف رفع نیازهای کاربران ایرانی، اقدام به توسعه صرافی داخلی ارزهای دیجیتال کرده‌اند. در حال حاضر تردیدهای زیادی در مورد راه اندازی صرافی ارز دیجیتال وجود دارد زیرا قوانین مشخصی در مورد ارزهای دیجیتال در کشور وجود ندارد. در همین راستا بانک مرکزی پیش نویس سیاست مبادلات ارز دیجیتال را ارائه کرد. در این پیش‌نویس، مقررات مربوط به همه طرف‌های درگیر در عرضه اولیه سکه (ICO)، مبادلات ارزهای دیجیتال و سیستم‌های مرتبط، کیف پول‌های دیجیتال و استخراج تشریح شده است. در ادامه به بررسی برخی از این سیاست ها می پردازیم؟

بانک مرکزی اصالت ارزهای دیجیتال را تضمین نمی کند و سازوکارهایی برای مدیریت و تثبیت قیمت این ارزها اجرا نمی کند.

مشکلات و مشکلات ناشی از سرمایه گذار در حوزه ارزهای دیجیتال به طور کامل به سرمایه گذار منتقل می شود.

صاحبان صرافی ارز دیجیتال باید از عملکرد مناسب پلت فرم مبادلات ارز دیجیتال و امنیت آن اطمینان حاصل کنند.

معاملات آنلاین باید با مقررات ضد پولشویی و هویت مشتری (KYC) مطابقت داشته باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال تنها در صورتی امکان پذیر است که هویت فرد تایید شود.

حد بالایی برای تبدیل ریال به ارزهای رمزنگاری شده و بالعکس باید تابع قوانین و مقررات عمومی واحد پول کشور باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات بانک مرکزی، توصیه می کنیم به صفحه قوانین و مقررات مراجعه کنید.

پس از آگاهی از قوانین کشور در رابطه با صرافی ارزهای دیجیتال، اکنون باید یک سایت آنلاین برای صرافی ارز دیجیتال خود ایجاد کنید و ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. یک سایت صرافی معتبر ارز دیجیتال علاوه بر زیبایی گرافیکی و کاربر پسند بودن باید معیارهای زیر را نیز داشته باشد.

امنیت بالا، طراحی گرافیکی ساده و اختصاصی، امکان درج سایت و کارت شرکت، دسترسی آسان به سایت، درج سیستم گفتگو با مدیران و فروشندگان سایت، بارگذاری سریع و آسان اطلاعات در سایت، فشرده سازی. محتوا برای بارگذاری سریع، اتصال سریع و آسان به درگاه های پرداخت الکترونیک، امکان مدیریت قسمت های مختلف آن، امکان احراز هویت کاربر، امکان تغییر اطلاعات کاربر، ترسیم جدول بر اساس اطلاعات و قیمت روز برای ارتباط با بیت ارز دیجیتال، تنظیم قیمت روزانه ارزهای دیجیتال، اختصاص کیف پول به کاربران مختلف برای انجام هر تراکنش، پشتیبانی از چندین زبان مختلف در سراسر جهان


تعداد بازديد : 5510 ا تاریخ: پنجشنبه 23 شهريور 1402 ساعت: 16:19 ا نویسنده: ا


بخش نظرات این مطلب



صفحات سایت

تعداد صفحات : 11

ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران